به گزارش هنرآنلاین، آیین افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش دوشنبه 9 اردیبهشت در سینما آزادی بابل برگزار شد.

هدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با حضور روی سن ضمن خوشامدگویی به مهمانان ایرانی و خارجی بیان کرد: امسال افتخار داشتیم این جشنواره را در قدیمی‌ترین سالن شهر بابل یعنی سینما آزادی که سال 1353 در این شهر احداث شد، برگزار کنیم. جشنواره فیلم وارش خاستگاه مردمی دارد و همیشه تمایل داشتیم همراه آن‌ها باشد.

وی افزود: به مهمانان این جشنواره خیر مقدم می‌گویم و خوشحالم که کنارتان هستم. امیدوارم جشنواره خوبی را در کنار هم برگزار کنیم.

در ادامه گزارشی تصویری از فعالیت بخش‌های مختلف جشنواره از آماده سازی کاخ جشنواره تا دبیرخانه و بخش‌های دیگر نمایش داده شد.

بابل یکی از بهترین مراکز سینمایی ایران است

محمود شالویی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز عنوان کرد: اهالی سینما و اصحاب رسانه با جشنواره بین المللی فیلم وارش آشنایی کافی دارند. این جشنواره به همت مردانی بزرگ در سال های گذشته آغاز به کار کرده و در این دوره احیا شده است. برای برگزاری این رویداد افراد زیادی مشارکت کردند. امام جمعه محترم بابل و دکتر نجفی برای این امر همت زیادی به خرج دادند. مهندس نیاز آذری نیز زحماتی را متقبل شدند و مهندس ولی زاده نیز از ما حمایت کردند.

رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره خاطر نشان کرد: آقای قربانپور نیز با اصرار من دبیری این جشنواره را دوباره برعهده گرفتند و امروز شاهد موفقیت این رویداد هستیم. استاندار محترم و همه مدیران دست به دست هم دادند تا این جشنواره با کیفیت مطلوبی برگزار شود. در جلسه پایان اسفند ماه نیز مسئولان و نمایندگانشان برای حمایت همه جانبه از جشنواره اعلام آمادگی کردند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی نیز سنگ تمام گذاشتند تا همانطور که انتظار می‌رفت این رویداد در قامت بین المللی برگزار شود. شورای محترم شهر بابل، مهمانان ایرانی و خارجی و... نیز همگی در برگزاری خوب این رویداد سهم دارند.

وی ادامه داد: بابل یکی از بهترین مراکز سینمایی در استان و ایران است. جشنواره فیلم وارش به عنوان رویدادی بین‌المللی می‌تواند منافع زیادی برای کشورمان داشته باشد. بسیاری از برگزیدگان جشنواره‌های سینمایی در سطح بین المللی کار خود را از این جشنواره آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود فیلمسازان جوان این دوره نیز در ادامه موفقیت‌های این چنینی را تکرار کنند. امیدواریم این جشنواره با وجود اقدامات زیرساختی و مجموعه‌های پایه گذاری شده دیگر متوقف نشود و همواره پویا و فعال به کار خود ادامه دهد.

در ادامه فیلم کوتاه "لوتوس" به کارگردانی محمدرضا وطن دوست برای مهمانان نمایش داده شد.

اجرای قطعه موسیقی بهاران توسط گروه وزیری بخش بعدی این مراسم بود. علی اصغر رستمی خواننده، محمود هراسانی نوازنده سنتور، حسین نوروزی، نوازنده نی، مازیار منصوری کمانچه، برزو بهرامی تنبک و سازهای کوبه ای، مجید محمدی حاجی سرپرست گروه و نوازنده تار اعضای این گروه موسیقی را تشکیل می‌دهند.

سرگئی دوروتسوی، ادوارد پیچوگین، حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل و عضو هیئت  رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، علی نجفی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، قربانعلی ولی زاده معاون استاندار، محمود شالویی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و رییس شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، حجت الاسلام و المسلمین باباییان امام جمعه شهر امیرکلا، مهدی قربانپوردبیر، مهرداد اسکویی، بهزاد فیروزی، محمدرضا وطن دوست، آرزو ولی پور رئیس کتابخانه های عمومی بابل، جمعی از مدیران شهری و... از جمله مهمانان این مراسم بودند.

الهه نوبخت مدیر بخش بین الملل، ناصر محسنی مدیر اداری مالی، حامد بارئی طبری مدیر هنری، مرتضی رنجبران مدیر ارتباطات و رسانه، عباس ابوالحسنی مدیر بخش آیین‌ها، سید رضا صائمی مدیر کارگا‌ه‌ها و نشست‌های تخصصی، مرتضی کاظمی نیا مدیر دبیرخانه، میکاییل حقانی مدیر امور داوطلبان، رضا الماسی مدیر فنی و نمایش، جواد صاحبیان مدیر تبلیغات، حسن طنابی مدیر فناوری اطلاعات نیز در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش حضور داشتند.

شهریار ربانی اجرای این مراسم را برعهده داشت.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش 9 تا 13 اردیبهشت ماه در شهرهای بابل، رامسر و ساری در حال برگزاری است.