به گزارش هنرآنلاین، جزئیات کارگاه­‌ها و نشست­‌های تخصصی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش اعلام شد.

کارگاه "اندیشه و اجرا در فیلم مردم نگاری" با حضور همایون امامی و نشست تخصصی "روند همکاری شرکت‌های تولید فیلم با فیلمسازان" با حضور ادوارد پیچگونین از کشور روسیه دوشنبه 9 اردیبهشت ماه در اولین روز از برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه­‌های "تکنیک­‌های توزیع فیلم مستند در جشنواره­‌ها" با حضور احد محبی و محمدرضا فرطوسی و "تولید فیلم مستند مردم شناسی" با حضور فرهاد ورهرام روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه در بابل برگزار می‌شوند.

"موسیقی و سینما" با حضور آنتون لابچنکو از کشور روسیه عنوان نشست تخصصی و "آغاز و پایان در فیلم مستند" با حضور احمد الستی و مهرداد اسکویی عنوان کارگاهی است که چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه میزبان هنرجویان سینما خواهد بود.

کارگاه "ساز و کارهای تامین سرمایه جمعی برای تولید یک فیلم" با حضور زینب تبریزی و شیما صابری و نشست "تجربه‌های شخصی در فیلمسازی" با حضور سرگئی دووروتسوی از کشور قزاقستان نیز روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می‌شوند.

نشست­‌های "امر ذهنی و امر واقع در مستند" با حضور فرشاد فدائیان، "جامعه شناسی فیلم عامه پسند" با حضور جواد طوسی و کارگاه "زیبایی شناسی جغرافیا و لوکیشن در تولید فیلم" با حضور پرویز جاهد نیز 13 اردیبهشت ماه در آخرین روز از نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش برگزار می‌شوند.

شرکت در این کارگاه‌­ها و نشست‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

این رویداد به دبیری مهدی قربانپور 9 تا 13 اردیبهشت ماه در استان مازندران و در سه شهر بابل، ساری و رامسر برگزار می‌شود.