سرویس سینمایی هنرآنلاین: نادر مقدس کارگردان سینما درباره جشنواره وارش و اهمیت آن گفت: جشنواره وارش باعث رشد فیلمسازی در استان مازندران می‌شود، نهمین دور جشنواره بین المللی وارش به دبیری مهدی قربانپور هر چند با تاخیر چند ساله از ۹ اردیبهشت در فضای بهار نارنج شهر بابل برگزار می‌شود اما می‌تواند شرایط تولید فیلم کوتاه را برای جوانان استان تقویت کند .

وی افزود : این پتانسیل در اینجا وجود دارد و من به خاطر فعالیت چند ساله‌ام در زمینه آموزش شاهد این رشد هستم. امیدوارم نهاد‌های منطقه‌ای متوجه چنین موضوعی بشوند و با حمایت و پشتیبانی از جشنواره به اعتلای فیلمسازی در فضایی که با برگزاری جشنواره شکل می‌گیرد کمک کنند .

وی با اشاره به همکاری سینمای هنر و تجربه با جشنواره وارش بیان کرد : سالن سینمای هنر وتجربه در ایام برگزاری جشنواره سالن اصلی نمایش فیلم است و پذیرای مهمان داخلی و خارجی است، سینمای هنر وتجربه همه تلاش خود را می‌کند در کنار برگزار کنندگان جشنواره همکاری لازم را انجام دهد .

این کارگردان با ابراز امیدواری برای پایان یافتن در تاخیر برگزاری جشنواره وارش عنوان کرد: من امیدوارم این تاخیر چند ساله جشنواره با برگزاری این دوره همین جا به پایان برسد وجشنواره هر دوسال یکبار ادامه پیدا کند . برگزار کنندگان جشنواره هم باید از پتانسیل فیلمسازان و هنرمندان  حرفه‌ای و خوب استان کمک بگیرند تا بتوانند برای بهتر برگزار کردن جشنواره به لحاظ کیفی در هر دوره به رشد جشنواره کمک کنند .