به گزارش هنرآنلاین، به مناسبت بیست‌وششمین سالروز شهادت مرتضی آوینی برای نخستین‌بار نسخه ترمیم شده سه فیلم مستند شهید آوینی "و این است فتح الفتح"، "داستان پل" و "شب عاشورایی" در قالب برنامه "سه روز با مرتضی آوینی" از ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ هر شب از ساعت ۱۹ در محل خانه هنرمندان ایران ، طی یک پنل با حضور هنرمندان و منتقدان برجسته اثر نمایش‌داده‌شده و مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. همچنین  یک سخنرانی توسط استادان دانشگاه درباره آرای سینمایی شهید آوینی ایراد می‌گردد.

شبکه چهار سیما بخش‌هایی از این مراسم را در مدت زمان 75 دقیقه از روز چهارشنبه 21 فروردین ماه، در سه قسمت هر شب ساعت 23 به روی آنتن می‌برد.

در برنامه روز چهارشنبه که بخش‌هایی از روز اول این نشست تخصصی به روی آنتن می‌رود، سخنرانی دکتر انیس دوویکتور و نشست تخصصی ارد عطارپور، سعیدقطبی زاده و سید سجاد آوینی پخش می‌شود.

در قسمت دوم برنامه، سخنرانی دکتر سیدعماد حسینی به همراه نشست پیروز کلانتری، روبرت صافاریان و حامد شکیبانیا پخش و در قسمت سوم که روز جمعه ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود سخنرانی مریم امینی و مهرزاد دانش در این نشست تخصصی به همراه صحبت‌های فریدون جیرانی، دکتر شهاب اسفندیاری و محمدحسین مهدویان پخش می‌شود.