به گزارش هنرآنلاین، مدیر نشست‌های نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش درباره نشست‌های تخصصی این رویداد سینمایی توضیح داد: در این دوره از جشنواره با برگزاری 8 نشست و کارگاه تخصصی در بخش جنبی، تلاش می‌کنیم فرصت و امکانی برای علاقه‌مندان فراهم شود تا از حضور متخصصان و اساتید بهره‌مند شوند.

سید رضا صائمی، مدیر نشست‌های تخصصی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش درباره رویکردهای موضوعی این نشست‌ها عنوان کرد: در این نشست‌ها که با تنوع موضوعی همراه است، اساتید و پژوهشگران سینمایی و هنری درباره موضوعاتی مثل مولفه‌های فرهنگ عامه در سینما، مردم شناسی سینمای بومی و سینمای عامه پسند، چگونگی بهره‌برداری از بافت جغرافیایی و لوکیشن در فیلم سازی، اصول و بایسته‌های بازیگری در نقش‌های بومی و محلی، قوم نگاری درمستندسازی، سازوکارهای تامین سرمایه جمعی برای تولید فیلم، فیلمنامه نویسی در قصه‌‍های بومی، جامعه شناسی و مخاطب شناسی فیلم‌های عامه پسند در سینمای ایران، مستند سازی بومی و... در قالب نشست یا برگزاری پنل‌های آموزشی و مهارت آموزی، صحبت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری این نشست‌ها علاوه بر اینکه دانش نظری، شناخت و آگاهی علاقه‌مندان سینما به ویژه فیلمسازان و دانشجویان سینما را افزایش می‌دهد، آن‌ها را با مباحث جدید در حوزه‌های مختلف فیلمسازی آشنا می‌کند.

این منتقد و کارشناس سینما خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا علاقه‌مندان به سینما در شهرستان‌ها از حضور اساتید شناخته شده در این حوزه بهره‌مند شده و جشنواره فیلم وارش بتواند دستاوردهای علمی و پژوهشی روز در حوزه سینما و فیلمسازی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. همچنین به سوالاتی که درباره فیلمسازی وجود دارد، پاسخ می‌دهد و با طرح برخی از مباحث میان رشته‌ای سینما، نقش موثری در هم افزایی پژوهشگران علوم انسانی و سینما دارد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت 98 در استان مازندران برگزار می‌شود.