به گزارش هنرآنلاین، حسین انتظامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: ما برای اولین بار در فروردین‌ماه 98 بودجه‌مان را منتشر می‌کنیم. در این زمینه تمام فوریت‌ها و برنامه‌هایمان را به تفکیک خواهیم نوشت و خواهیم گفت که برای هر فعالیت و برنامه‌ای چه میزان بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این که در این برنامه بودجه حمایتی فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن هم اعلام خواهد شد، تصریح کرد: بعضی از این آثار بودجه مستقیم دریافت می‌کنند و برخی بصورت مشارکتی مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ بعضی از این آثار هم در بحث‌های تولیدی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دستیار ارشد وزیر ارشاد ادامه داد: برای هر یک از این حوزه‌ها دستورالعملی توسط مراکز تخصصی ما آماده و اعلام می‌شود؛ به عنوان مثال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام خواهد کرد که ردیف حمایت از مستندسازان چه میزان و با چه فرمولی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد مدل حمایت‌ها در زیر مجموعه‌های سازمان سینمایی با تغییراتی همراه باشد، گفت: بله، همین طور است. با اعلام بودجه، ضوابط روشن است و فیلمسازان می‌دانند که اگر مشمول آن ضوابط باشند، حتما مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتظامی در ادامه تاکید کرد: میزان حمایت از سینماگران در حوزه مستند، انیمیشن، کوتاه و همچنین فیلمسازان جوان و شهرستانی نسبت به سال 97 رشد چشمگیری خواهد داشت، زیرا سازمان سینمایی توجه ویژه‌ای به این بخش‌ها دارد.

وی با بیان این که توجه داشتن تنها به سخنرانی و شعار دادن نیست و در بودجه‌های حمایتی دیده می‌شود، عنوان کرد: تمام مراکز و موسسات طی سال گذشته میزان حمایت‌های خود را اعلام کرده‌اند و زمانی که این اعداد را با هم جمع ببندید (منهای هزینه‌های پشتیبانی که بصورت مستقیم در اختیار فیلمساز قرار نمی‌گیرند) به عددی دست خواهید یافت که در هر حوزه چه میزان حمایت صورت گرفته است.

سرپرست سازمان سینمایی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما از انتشار عملکرد مراکز و موسسات، گرفتن بازخورد برای اصلاح سیاست‌ها و استفاده از ظرفیت فعالان صنف است که به ما در طراحی زمان کمک کنند.