سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی گلستانه این روزها در مقام کارگردان سریال "رقص روی شیشه" را برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌کند که از هفته گذشته پخش آن آغاز شده است. این سریال داستانى عاشقانه را در بسترى اجتماعى روایت مى‌کند که فیلمنامه آن را طلا معتضدى براساس طرحى از ابوالفضل کاهانى به نگارش در آورده است. بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایى، مهرداد صدیقیان، میترا حجار، هدی زین‌العابدین، حامد کمیلی، ستاره اسکندری، بیتا فرهى، سحر قریشی، همایون ارشادى، ترلان پروانه، علیرضا زمانی‌نسب، عیسی یوسفی‌پور، سیاوش چراغی‌پور، ابوالفضل میری، جواد یحیوی، احسان عباسی، بیژن افشار، عباس توفیقی، هانی صالحی، پانته‌آ کی‌قبادی، نگار جعفری، مجتبی واشیان، دلسا کریم‌زاده، احسان سعادتی، دانیال کریمی‌، مریم نصرتی، دنیا انبیر و حسین شمس رضوی در این مجموعه به ایفاى نقش پرداخته‌اند.

گلستانه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و روند تولید آن بیان کرد: ما از تابستان سال 96 طرح سریال "رقص روی شیشه " را کامل کردیم و در اسفند 96 موفق به دریافت پروانه ساخت شدیم و چیزی حدود 7 ماه طول کشید تا دوستان در شورای پروانه ساخت را متقاعد کنیم که ساخت این سریال برای اجتماع لازم است. خوشبختانه پس از اخذ مجوز موفق شدیم در نیمه دوم سال 97 با این بازیگران و این تیم کار را کلید بزنیم که تاکنون حدود 60 درصد سریال فیلمبرداری شده و 40 درصد از آن باقی مانده که در حال ضبط آن هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی "نقطه کور" در ادامه با اشاره به دانلودهای غیرقانونی اظهار کرد: در این پروژه حدود 180 نفر به شکل مستقیم و 500 نفر به شکل غیر مستقیم برای این سریال زحمت کشیدند که باید در این روزگار امرار معاش کنند و مستحق دانلود غیرقانونی نیستند. ضمن این که خانواده این عزیزان بیشتر از همه تحت فشار بودند چرا که فشار کار به شکل غیرمستقیم به آنها نیز وارد می‌شد و در این مدت تحمل و صبوری بسیار کردند. وقتی یک کاری تمام تلاشش را می‌کند که به مخاطبش احترام بگذارد، این توقع احترام از سوی مخاطب نیز وجود دارد و این توقع احترام از مخاطب برای ما صرفا در تبلیغ سینه به سینه سریال اتفاق می‌افتد. امیدوارم که برای ما تبلیغ کنند و اگر راضی بودند این کار را انجام دهند تا چرخه نمایش خانگی خوب بچرخد. با این همه محدودیت و فشار از جاهای مختلف و مسائل فراقانونی همه ما تلاش می‌کنیم تا خروجی قابل دفاعی داشته باشیم و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

وی درباره پخش VOD ها و تاثیر آن بر دیده شدن آثار در شبکه نمایش خانگی عنوان کرد: من در مقام تولید کننده برایم دیده شدن محصولم بسیار مهم است و تفاوتی نمی‌کند که در حوزه دیجیتال باشد یا فیزیکی؛ مهم این است که کار دیده شود. بخواهیم یا نخواهیم میزان مخاطبان آنلاین در طی سال‌های اخیر بسیار بالا رفته است. من آمار مخاطبان سریال "عاشقانه" که کار خودم بود را دارم و الان می‌بینم که شرایط حتی نسبت به آن زمان که گذشته چندان طولانی هم نیست بسیار متفاوت شده و این نشان از رشد صعودی عجیبی دارد که در این حوزه رخ داده است. درهر حال در فضای پخش سنت و مدرنیته جای‌شان با هم عوض می‌شود. ضمن این که امروز ما در این فضا در حال پوست‌اندازی هستیم و برای این پوست انداختن نیز باید تاوان دهیم. باید حتما به روز شویم و امیدوارم این اتفاق برای همه به بهترین نحو ممکن رقم بخورد.