سرویس سینمایی هنرآنلاین: "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" (Spider-Man: Into the Spider-Verse) از شرکت سونی پیکچرز انیمیشن دوشنبه صبح به وقت ایران در نود و یکمین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کرد.

انیمیشن کامپیوتری "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" به کارگردانی پیتر رمزی، رابرت پرسیکتی جونیر و رادنی راتمن از روی مایلز مورالس / اسپایدرمن یکی از شخصیت‌های مارول کامیکس ساخته شده است. داستان در اسپایدرورس، جایی شامل دنیاهای متفاوت روی می‌دهد. مایلز مورالس به عنوان اسپایدرمن دنیای واقعی خود، برای متوقف کردن چیزی که تهدیدی برای تمام واقعیت است، راهش با همتاهای خود در دنیاهای دیگر یکی می‌شود. شامیک مور، جیک جانسن، هیلی استاینفلد، ماهرشالا علی، لیلی تاملین و لئو شرایبر جزو صداپیشه‌های "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" هستند.

"اسپایدرمن: در اسپایدرورس" برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن فیلم‌های "شگفت‌انگیزان 2"، "جزیره سگ‌ها"، "میرای از آینده" و "رالف اینترنت را خراب می‌کند" را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

این فیلم در حالی برنده جایزه اسکار شد که در 11 سال گذشته تنها یک فیلم برنده بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن تولید دیزنی یا پیکسار نبود، به همین دلیل پیروزی "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" بر "شگفت‌انگیزان 2" (پیکسار) و "رالف اینترنت را خراب می‌کند" (دیزنی) – که یکی دنباله فیلم برنده اسکار سال 2005 و دومی دنباله فیلم نامزد اسکار 2013 است – بسیار قابل توجه است.

"اسپایدرمن: در اسپایدرورس" پیش از این بیشتر جوایز سینمایی شامل جایزه انی، حلقه منتقدان فیلم نیویورک و لس آنجلس، انتخاب منتقدان، گلدن گلوب، بفتا، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و... را دریافت کرد.