سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن طراحان هنری آمریکا (‌ADG) یکشنبه صبح به وقت ایران در مراسمی در اینترکنتیننتال در لس آنجلس، اسامی برندگان جوایز سالانه خود در بخش فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را اعلام کرد.

در بخش فیلم‌های سینمایی، فیونا کرامبی برای "سوگلی" جایزه بخش فیلم‌ تاریخی را دریافت کرد. "ترانه باستر اسکراگز"، "حماسه کولی"، "اولین انسان" و "رُما" دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جایزه بخش فیلم فانتزی به هانا بیکلر برای "بلک پنتر" رسید. بیکلر برای دریافت این جایزه طراحان صحنه فیلم‌های "جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد"، "خانه‌ای با یک ساعت در دیوارهایش"، "مری پاپینز بازمی‌گردد" و "بازیکن شماره یک آماده" را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

نلسن کوتز هم برای "آسیایی‌های پولدار دیوانه" جایزه بخش فیلم معاصر را برد. طراحان صحنه فیلم‌های "یک مکان آرام"، "ستاره‌ای متولد می‌شود"، "مأموریت: غیر ممکن - سقوط" (یا "مأموریت: غیر ممکن – بارش رادیواکتیو" و "به مارون خوش آمدید" دیگر نامزدهای این بخش بودند.

"سوگلی" و "بلک پنتر" امسال در بخش بهترین طراحی صحنه نامزد اسکار شده‌اند. "اولین انسان"، "مری پاپینز بازمی‌گردد" و "رُما" دیگر نامزدهای این بخش هستند.

در پنج سال گذشته، برنده ADG در بخش فیلم تاریخی سه بار برنده اسکار بهترین طراحی صحنه نیز شده است، از جمله سال گذشته که "شکل آب" هر دو جایزه را گرفت. درمجموع از 22 برنده قبلی جوایز ‌ADG در هر سه بخش فیلم‌های سینمایی، 15 برنده جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه را هم برده‌اند.

انجمن طراحان هنری آمریکا همچنین سال گذشته برای اولین بار از یک فیلم بلند انیمیشن تقدیر کرد. این جایزه امسال به "جزیره سگ‌ها" رسید. در بخش تلویزیون، "سرگذشت ندیمه"، " Glow" و "خانم میزل شگفت‌آور" جزو برنده‌ها بودند.