سرویس سینمایی هنرآنلاین: برندگان چهل و ششمین دوره جوایز سالانه انی یکشنبه صبح به وقت ایران در مراسمی در رویس هالِ دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی شدند.

"اسپایدرمن: در اسپایدرورس" (Spider-Man: Into the Spider-Verse) از شرکت سونی پیکچرز انیمیشن که در هفت بخش از جمله بهترین فیلم بلند انیمیشن نامزد بود، در هر هفت بخش برنده جوایز سالانه جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن شد.

"اسپایدرمن: در اسپایدرورس" برای دریافت جایزه اصلی فیلم‌های "شگفت‌انگیزان 2" (Incredibles 2) از شرکت پیکسار، "رالف اینترنت را خراب می‌کند" (Ralph Breaks the Internet) از دیزنی، "انسان اولیه" (Early Man) از آردمن انیمیشن و انیمیشن استاپ-موشن "جزیره سگ‌ها" (Isle of Dogs) از فاکس سرچ‌لایت پیکچرز را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

به گزارش ورایتی، این فیلم بجز جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن در بخش‌های کارگردانی (پیتر رمزی، رابرت پرسیکتی جونیر و رادنی راتمن)، فیلمنامه (فیل لورد و راتمن)، انیمیشن شخصیت (دیوید هان)، طراحی شخصیت (شیون کیم)، طراحی صحنه (جاستین کی. تامپسن) و تدوین (باب فیشر، اندرو لویتن و ویوک شارمه) جایزه گرفت.

انیمیشن کامپیوتری "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" از روی مایلز مورالس / اسپایدرمن یکی از شخصیت‌های مارول کامیکس ساخته شده است. داستان در اسپایدرورس، جایی شامل دنیاهای متفاوت روی می‌دهد. مایلز مورالس به عنوان اسپایدرمن دنیای واقعی خود، برای متوقف کردن چیزی که تهدیدی برای تمام واقعیت است، راهش با همتاهای خود در دنیاهای دیگر یکی می‌شود. شامیک مور، جیک جانسن، هیلی استاینفلد، ماهرشالا علی، لیلی تاملین و لئو شرایبر جزو صداپیشه‌های "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" هستند.

جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن از سال 2015 بخش فیلم بلند انیمیشن را به دو قسمت تقسیم کرد که بخش دوم، بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل است. امسال این جایزه به "میرای از آینده" به کارگردانی مامورو هوسودا رسید.

هر دو فیلم "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" و "میرای از آینده" نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شده‌اند و در این بخش با "شگفت‌انگیزان 2" براد برد، "جزیره سگ‌ها" وس اندرسن و "رالف اینترنت را خراب می‌کند"، ریچ مور، فیل جانستن رقابت می‌کنند.

جوایز انی می‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی انیمیشن برنده اسکار باشد. از سال 2002 که جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد، از 17 برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن 12 برنده جایزه اسکار این بخش را هم دریافت کرده‌اند.

در هفت سال گذشته، پنج برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن و جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن یکی بوده است، از جمله سال گذشته که "کوکو" از شرکت‌های دیزنی و پیکسار انیمیشن استودیوز هر دو جایزه را برد. در 2017 "زوتوپیا" از شرکت والت دیزنی فیچر انیمیشن هر دو جایزه را گرفت و در 2016 "پشت رو" تولید شرکت پیکسار برنده هر دو جایزه شد.

شرکت والت دیزنی که امسال با 42 نامزدی به خاطر پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی بیشترین نامزدی را در جوایز انی کسب کرده بود، هرچند جایزه اصلی را نبرد، اما با دریافت هشت جایزه بیش از هر شرکت دیگری برنده شد.

"شگفت‌انگیزان 2" و "رالف اینترنت را خراب می‌کند" که به ترتیب با 11 و 10 نامزدی، پیشتاز نامزدهای چهل و ششمین دوره جوایز سالانه انی بودند، به ترتیب تنها در دو و یک بخش برنده شدند.