سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین روز سه‌شنبه فهرست کامل داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره را اعلام کرد که 7 تا 17 فوریه (18 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود.

جاستین چانگ منتقد فیلم آمریکایی، ساندرا هولر بازیگر آلمانی و راجندرا روی کیوریتور آمریکایی به همراه ترودی استایلر بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی و سباستین للیو کارگردان شیلیایی به همراه ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی که ریاست هیئت داوران را به عهده دارد، فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل را داوری می‌کنند.

به گزارش ورایتی، بینوش و همکارانش برنده جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را انتخاب می‌کنند.

"یک زن شگفت‌انگیز" به کارگردانی سباستین للیو سال گذشته برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. این فیلم در 2017 در برلیناله به نمایش درآمد و و برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه (للیو و گونزالو مازا) شد. "نافرمانی" فیلم جدید للیو با بازی ریچل مک‌آدامز و ریچل وایس اولین بار در دنیا امسال در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد.

"Freak Show" اولین تجربه کارگردانی ترودی استایلر سال گذشته در بخش نسل جشنواره برلین روی پرده رفت. مِیوِن پیکچرز شرکت فیلمسازی استایلر امسال فیلم کوتاه "پوست" به کارگردانی گای ناتیو و "راه‌های ورودی" به کارگردانی اندور آن را در برلیناله دارد.

جاستین چانگ منتقد فیلم سابق ورایتی اکنون برای لس آنجلس تایمز مطلب می‌نویسد. او نویسنده کتابی درباره تدوین فیلم است و ریاست جامعه ملی منتقدان فیلم را به عهده دارد. ساندرا هولر بازیگر فیلم "تونی اردمان" به کارگردانی مارن آده است که دو سال پیش نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود. او سال گذشته فیلم "در راهروها" به کارگردانی توماس اشتوبر را در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین داشت.

امسال از 23 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله 17 فیلم شانس دریافت جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای را دارند. در مجموع 25 کشور امسال در این بخش فیلم دارند. از 17 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل هفت فیلم را کارگردانان زن ساخته‌اند. "محبت غریبه‌ها" به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی فیلم افتتاحیه جشنواره است و در بخش مسابقه نیز بین‌الملل رقابت می‌کند.