سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت برادران وارنر فیلم بعدی کریستوفر نولان را 17 ژوئیه 2020 روانه سینماها می‌کند.

این خبر روز جمعه اعلام شد. نام فیلم که در قالب آیمکس نیز اکران خواهد شد، هنوز مشخص نیست. جزئیات پروژه نیز هنوز اعلام نشده است.

به گزارش ورایتی، برادران وارنر سال 2017 در همین هفته "دانکرک" نولان را اکران کرد. این شرکت از "بی‌خوابی" (2002) به بعد پخش تمام فیلم‌های نولان از جمله "پرستیژ" و "بین ستاره‌ای" را در سطح بین‌المللی و "بتمن آغاز می‌کند"، "تلقین/آغاز"، "شوالیه تاریکی"، "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" و "دانکرک" را در سطح جهانی توزیع کرده است.

"دانکرک" که روایتی از نجات 340 هزار سربازان متفقین از دست نازی‌ها در 1940 است، هم به لحاظ تجاری فیلمی موفق بود و هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت. فیلم نامزد هشت جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم برای نولان و اما تامس همکار تهیه‌کننده‌اش و جایزه بهترین کارگردانی برای نولان شد. فیلم در دنیا 526 میلیون دلار فروخت.

نولان و تامس برای "تلقین/آغاز" نیز نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شدند. آن فیلم نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه را هم برای نولان به همراه داشت. 10 فیلم سینماگر بریتانیایی در مجموع 4.7 میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند. "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" با 1.08 میلیارد دلار و "شوالیه تاریکی" با یک میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم‌های کارنامه او هستند.

برادران وارنر بجز "دانکرک" سه فیلم دیگر نولان را هم در ماه ژوئیه اکران کرده است: "شوالیه تاریکی" در 2008، "تلقین/آغاز" در 2010 و "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" در 2012.

نولان که متولد 30 ژوئیه 1970 در لندن است با اولین فیلم بلند داستانی خود " "Following که سال 1998 ساخته شد مورد توجه قرار گرفت؛ با دومین فیلمش "یادگاری" (2000) نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و اسم و رسمی برای خود رقم زد و با سه‌گانه "شوالیه تاریکی" در فهرست کارگردان‌های درجه یک قرار گرفت. فیلم‌هایی چون "بی‌خوابی" و "پرستیژ" بر اعتبار او افزود و با "تلقین/آغاز" ایده‌های بزرگ را در قالب یک بلاک‌باستر به سینما آورد.