سرویس سینمایی هنرآنلاین: احسان جوانمرد نویسنده جوانی است که آثاری چون "هفت سنگ"، "تعطیلات رویایی"، "گمشدگان" و "بانوی عمارت" ساخته و پرداخته ذهن اوست و زیربنای اصلی آثار ذهن خلاق او بوده است. او که به تازگی سریال موفق "بانوی عمارت " را پشت سرگذاشته است این روزها مشغول نگارش یک اثر تاریخی دیگر است.

جوانمرد در گف‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: این روزها مشغول نگارش یک کار تاریخی برای شبکه نمایش خانگی هستم.

او درباره فضای آثار تاریخی و میزان توجه به این آثار و تحقیق و پژوهش در این امر بیان کرد: کار تاریخی می‌طلبد که برایش مطالعه بسیار داشته باشید . من در طی این سال‌ها تمام کارهای تحقیق و پژوهش آثارم را خودم انجام داده‌ام و از دوستانم که سال‌هاست با هم تاریخ می‌خوانیم کمک می‌گیرم و از هیچ جای دیگری این کمک را طلب نمی‌کنم. کار تاریخی اگر شعاری نباشد و با مردم صادق باشد همه آن را تماشا خواهند کرد و از آن استقبال می‌شود. به نظرم هر کاری که صادق بوده در طول این سال‌ها مخاطب خودش را نیز داشته است و هر کاری که به جای بیان تاریخ، تلاش کرده است بیانیه‌ای به نفع گروه یا جریان یا هرچیز دیگری از این دست صادر کند، شکست خورده است. اگر "بانوی عمارت " امروز مورد توجه واقع شده و با استقبال قابل توجه مخاطبان روبه رو می‌شود به این دلیل است که با مخاطبش صادق بوده است.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا در آثار رئال نیز این صداقت دیده می‌شود، اظهار کرد: کار رئال هم به نظرم روایت صادقانه از زندگی امروزی است. تنها عامل تعین کننده در تلویزیون این است که مخاطب بداند روایتی که در حال تماشای آن است صادقانه بوده و در آن تملق یا بیانیه‌ای صادر نشده است.

جوانمرد همچنین درباره افزایش دستمزدها و نادیده گرفته شدن دستمزد نویسندگان نیز افزود: متاسفانه در بخش نگارش رقم دسمتزدها فاجعه است. اگر عشق به این کار نباشد از نظر مادی به اندازه یک کارگر ساده در طول چند سالی که درگیر پروژه هستیم دریافت نمی‌کنیم. ضمن این که متاسفم که ما نویسندگان صنفی نداریم که بخواهیم صدایمان را از این طریق به جایی برسانیم. البته گروه‌هایی که صنفی دارند نیز صدایشان به جایی نرسیده است.