سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا توفیق‌جو کارگردان مستندهایی چون "زار خاک" و "گزارشی از ماناسلو" و همچنین فیلم‌ کوتاه "سیاه سرفه" به تازگی فیلم کوتاه "وَرَن" را ساخته است. در این فیلم ندا عقیقی و مهدی ساکی به ایفای نقش می‌پردازند.

او درباره تازه‌ترین فعالیت خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "وَرَن" یک فیلم سایکودرام است و به یکی از معضل اجتماعی حال حاضر می‌پردازد.

توفیق‌جو ادامه داد: این فیلم روایتی است از یک اتفاق که برای شخصیت اصلی قصه رخ می‌دهد و باعث از بین رفتن ثبات روحی وی می‌شود. ایده اولیه برگرفته از یک اتفاق واقعی بود، اما موضوعی است که در یکی دو سال اخیر بسیار درگیر آن هستیم و اخبار آن را نیز در طی این سال‌ها بسیار می‌شنویم.

فیلم کوتاه ورن

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا به سینمای بدنه ورود نمی‌کند، اظهار کرد: یک فیلمنامه بلند دارم که قصه آن در یک جزیره در ناکجا آباد می‌گذرد و داستان پرتنشی دارد. فصل فیلمبرداری این فیلم در زمستان باید باشد چرا که در جنوب کشور باید فیلمبرداری کنیم. از آنجا که در فصل‌های دیگر هوا بسیار گرم است، اگر امسال سرمایه فراهم نشود باید ساخت فیلم را به زمستان سال آینده موکول کنم. همچنین ایده‌ دیگری دارم که به شکلی موضوع فیلم "وَرَن" است اما در قالب فیلم بلند و داستانی دیگر که تنها در ایده مشترک هستند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که سرمایه گذار برای ساخت فیلم بلند پیدا نکنم به ساخت فیلم کوتاه ادامه می‌دهم. فضای فیلم کوتاه امروز همانند سینما در دهه 60 است که نگاه واقعی‌تری به سینما وجود داشت و حتی قصه‌ها و اجراها نیز متفاوت بودند و دست فیلمساز باز بود که فارغ از بحث سرمایه و بازگشت آن، به خود فیلم بپردازد. تا وقتی نشود در شرایط خوب چیزی را که می‌خواهی تولید کنی ترجیح می‌دهم در همین فضای فیلم کوتاه به فعالیتم ادامه دهم و فیلم بلند نسازم.

توفیق‌جو در خاتمه درباره حضور دو فیلم کوتاه اخیرش در جشنواره‌های جهانی نیز عنوان کرد: قصد داریم برای حضور "وَرَن" در جشنواره کن اقدام کنیم. از سوی دیگر "سیاه سرفه" سال گذشته در جشنواره ای در اسپانیا به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد و در پکیج اکران فیلم‌های کوتاه تابستان سال 98 قرار گرفته است.