سرویس سینمایی هنرآنلاین: ابراهیم اصغری از تهیه‌کنندگان سینمای ایران است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم "اشنوگل" حضور یافت. او که تهیه کنندگی آثاری چون "مردی از جنس بلور" و "مردی شبیه باران" را برعهده داشته، این روزها در انتظار اکران فیلم "قرارمون پارک شهر" است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جشنواره فیلم فجر و تاثیرگذاری این جشنواره در روند اکران فیلم‌های سال بیان کرد: جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر به تبعیت از سازمان سینمایی حرکت کرده و از قضا در مواردی به فیلم‌هایی توجه داشته که چندان مناسب فرهنگ ما نیستند یا حداقل آثاری نبوده‌اند که بتوان از آن‌ها به عنوان آثاری ارزشمند یاد کرد. حتی در سال‌های اخیر آثاری به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند که توان چندانی برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطب نیز ندارند.

اصغری افزود: به همین دلیل تعدادی از افراد به عنوان هیئت انتخاب و هیئت داوران به عنوان زیرمجموعه سازمان سینمایی و دبیر جشنواره اعمال سلیقه کرده و با نگاه سلیقه‌ای خود آثاری را به عنوان برگزیده انتخاب کرده‌اند که بدون شک آن‌ها برایندی از مجموع سینمای ایران نیست یا نتوانستند حتی از هر مجموعه‌ای چندین نماینده را در خود جای دهند. به همین دلیل بعضاً شاهد آنیم که فیلم‌هایی که می‌توانند در مرحله اکران آثار موفقی باشند از گردونه انتخاب و داوری جشنواره حذف شده‌اند.