به گزارش هنرآنلاین، شب گذشته فهرست پنج فیلم مستند راه‌یافته به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و مستند "نت‌های مسی یک رؤیا" جدیدترین ساخته کارگردان "زنانی با گوشواره‌های باروتی" برای اولین‌بار در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

رضا فرهمند درباره این فیلم، گفت: این فیلم مستند، به موضوع کودکانی که در "یرموک" سوریه، بزرگترین محل زندگی فلسطینیان می‌پردازد و در پی جنگ سوریه به‌طور کامل خانه‌هایشان از بین رفته است.

وی ادامه داد: آنان دچار آوارگی مضاعف هستند اما در میان آن‌همه ویرانی بدنبال بازگشت حیات به زندگی‌شان هستند.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: "نت‌های مسی یک رؤیا" که پیش از این با نام "به رنگ واقعیت" فرم جشنواره را پر کرده بود، به مدت دوماه در "یرموک" سوریه تصویربرداری شده است.

"زنانی با گوشواره‌های باروتی" ساخته فرهمند، سال گذشته در جشنواره سی‌وششم فجر حضور داشت و در جشنواره‌هایی چون لوکارنو، لایپزیگ حضور داشته و موفق به کسب جایزه اصلی جشنواره "signs du Night" پاریس شده است.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، تدوین، رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، صدابردار: حمید احمدی، صداگذار: حسن مهدوی، تصویربردار: مهراد امین، رضا فرهمند، مدیر تولید: سالم محمد حسین، مترجم صحنه: سالم محمد حسین، فاطمه خاوری، مترجم: سیف علی، مترجم انگلیسی: سپیده خلیلی، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی