سرویس سینمایی هنرآنلاین: پگاه ارضی فیلمساز زن جوان سینمای ایران، این روزها نخستین فیلم بلندش "نبات" را در آستانه اکران دارد و به زودی با این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم داکا حضور خواهد یافت.

او این روزها خود را آماده می‌کند تا در فستیوال فیلم داکا به عنوان یکی از سخنرانان زن حاضر شود و درباره ورود زنان فیلمساز جوان به عرصه سینما در سراسر دنیا، صحبت کند.

این پنل پنج سالی است که در جشنواره  داکا راه‌اندازی شده است و فیلمسازان زن درباره مسائل مختلف سینما در آن به صحبت می‌پردازند.

دوسالانه بین‌المللی فیلم داکا از تاریخ ۱۰ تا ۱۸ ژانویه (۲۰ تا ۲۸ دی) با حضور ۲۰۰ کارگردان از ۶۰ کشور جهان در کشور بنگلادش برگزار می‌شود و بنابر اعلام عوامل این فیلم پگاه ارضی در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه در بخش زنان فیلمساز در کنفرانس نقش زنان در سینمای جهان حضور خواهد داشت. 

"نبات" در بخش مسابقه زنان جشنواره بین‌المللی فیلم داکا پذیرفته شده است و در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

"نبات" درباره‌ زندگی پدری جوان همراه دخترش است که با ورود زنی دچار تغییراتی می‌شود. در این فیلم شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی ایفای نقش می‌کنند.

پگاه ارضی کارگردان این فیلم، دانش آموخته آکادمی فیلم نیویورک است و یک دوره داور جشنواره فیلم کوتاه خیرونا بوده و با فیلم کوتاه "سکوت" برنده ۹ جایزه بین المللی شده است، فیلم "نبات" اولین تجربه بلند داستانی این کارگردان محسوب می‌شود.