سرویس سینمایی هنرآنلاین: شارلوت رمپلینگ بازیگر بریتانیایی جایزه خرس طلای افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره فیلم برلین 2019 را دریافت خواهد کرد.

رمپلینگ که یکی از چهره‌های آشنای برلیناله است در 2015 برای بازی در فیلم بریتانیایی "45 سال" به کارگردانی اندرو های جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره برلین را دریافت کرد. نقش رمپلینگ در آن فیلم نامزدی اسکار و دومین جایزه بهترین بازیگر زن از جوایز فیلم اروپا را برای او به همراه آورد (او در 2003 برای بازی در فیلم "استخر شنا" به کارگردانی فرانسوا اوزون اولین جایزه را گرفت).

به گزارش هالیوود ریپورتر، برگزارکنندگان جشنواره همچنین یک بخش مرور آثار را به معروف‌ترین فیلم‌های رمپلینگ اختصاص داده‌اند که شامل "غروب خدایان" یا "نفرین شدگان" (1969) به کارگردانی لوکینو ویسکونتی، "استخر شنا" و "زیر شن" (2000) هر دو به کارگردانی اوزون، "خاطرات هتل استارداست" (1980) به کارگردانی وودی آلن و "حکم دادگاه" (1982) به کارگردانی سیدنی لومت است.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین در بیانیه‌ای از رمپلینگ 72 ساله به عنوان "نمادی از سینمای نامتعارف و هیجان‌انگیز" یاد کرد.

رمپلینگ پیش از این چند فیلم در برلیناله داشته است و در 2006 رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره بود.

او از اولین فیلمش " Georgy Girl" به کارگردانی سیلویو ناریتزانو در 1966 یکی از چهره‌های مهم عرصه بازیگری در اروپا بوده و در فیلم‌های آمریکایی نیز به دفعات بازی کرده است. اولین فیلم هالیوودی او "بدرود، خوشگل من" (1975) به کارگردانی دیک ریچاردز بود که رمپلینگ در آن در کنار رابرت میچم نقش‌آفرینی کرد. او این اواخر در مجموعه‌های تلویزیونی از جمله "دکستر" تولید شبکه شوتایم نیز ظاهر شد.

سال 2018 سال شلوغی برای رمپلینگ بود. او در "گنجشک سرخ" در کنار جنیفر لارنس نقش‌آفرینی کرد و در "غریبه کوچک" لنی آبراهامسن و "بکش و بگو" میشل بلان هم بازی کرد. او این روزها در " Benedetta" فیلم جدید پل ورهوفن بازی می‌کند که سال 2019 اکران می‌شود.

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین 7 تا 17 فوریه 2019 برگزار می‌شود. "محبت غریبه‌ها" به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی فیلم افتتاحیه جشنواره و ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برنده اسکار رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.