سرویس سینمایی هنرآنلاین: از آخر هفته گذشته دو فیلم تازه‌نفس به جمع فیلم‌های در حال اکران افزوده شد و به این ترتیب ترافیک فیلم‌های روی پرده به بیش از 10 فیلم رسید.

"مارموز" فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی از چهارشنبه 21 آذر ماه به روی پرده سینماها رفت و در دو روز به فروش بسیار خوب 471 میلیون تومان دست پیدا کرد. "مارموز" با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام "قدرت" با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد. حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین زاده همراه با گروه موسیقی بُمرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"بی‌نامی" به کارگردانی علیرضا صمدی نیز از روز چهارشنبه به روی پرده رفت و موفق شد طی مدت دو روز 10 میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم داستان زن و شوهری است که سال‌ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می‌کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می‌شوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می‌شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می‌گردد و سعی می‌کند از یک بحران خارج شود. باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار، محمود نظرعلیان و…

از سوی دیگر، "بمب، یک عاشقانه" ساخته پیمان معادی در 10 روز موفق به فروش یک میلیارد و 800 میلیون تومانی شد. در بحبوحه‌ جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیر جنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک."بمب؛ یک داستان عاشقانه" نشان می‌دهد که عشق و امید چطور حتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی، محمود کلاری، سیامک ادیب، نوید نوری، نوید ذبیحی، شایان دیلمقانی، صدرا علی‌محمدی و فرزاد رمضانی بازیگران آخرین ساخته معادی هستند.

"میلیونر میامی" به کارگردانی مصطفی احمدی تاکنون 510 میلیون تومان فروخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند. حمید فرخ نژاد، علی قربانزاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"کلمبوس" به کارگردانی هاتف علیمردانی نیز موفق شد یک میلیارد و 60 میلیون تومان فروش را پشت سر بگذارد. در این فیلم سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، مجید صالحی، هانیه توسلی، شبنم مقدمی، فریده سپاه منصور، عرفان ابراهیمی، میترارفیع، نیما نیک طبع به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین آهنگسازی این فیلم نیز در امریکا توسط احسان مطوری و همراهی مارک لندسن ساخته شده است. داستان این فیلم نگاهی به مهاجرت دارد.

"پاستاریونی" به کارگردانی سهیل موفق نیز در طی این مدت 700 میلیون تومانی شد. سام درخشانی، بهاره رهنما، محمد نادری، مهتاب ثروتی، محمد شاکری، سامیار محمدی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، مهدی باقربیگی و گوهر خیراندیش، با حضور کمند امیر سلیمانی، با معرفی حمید سپیدنام در نقش خودش (مستر تیستر) بازیگران این فیلم سینمایی هستند. سهیل موفق که پیش از این فیلم موفق "شکلاتی" را برای کودکان و نوجوانان روانه پرده سینماها کرده بود، بار دیگر از نگاه و دریچه دید کودکان به سراغ ساخت اثر جدید رفته است.

"آستیگمات" به کارگردانی مجید رضا مصطفوی  یک میلیارد و 250 میلیون تومان به دست آورده است. مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، هادی حجازی فر، سیامک صفری، حسین پاکدل، بهنوش بختیاری، حسام محمودی، محمد شاکری و با حضور نیکی کریمی در این فیلم ایفای نقش می کنند. داستان این فیلم درباره یک خانواده است که در حال فروپاشی است و تک تک اعضای خانواده برای سرپا نگه داشتن آن در حال تلاش هستند اما...

"سرو زیر آب" به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر توانست طی این مدت 580 میلیون تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان"سرو زیر آب" آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی‌گناهی و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آن‌ها را تغییر می‌دهد. بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، حسین باشه‌آهنگر، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"خانم یایا" تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی تاکنون سه میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته است. فیلم داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پى گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزى هم به پاتایا می‌زنند اما رویارویى آن‌ها با دوست قدیمى همه چیز را به هم می‌زند... حمید فرخ نژاد، رضا عطاران، نیتایا چرسى و امین حیایى بازیگران این فیلم هستند.

"وای آمپول" ساخته علیرضا محمودزاده نیز طی این مدت یک میلیارد و 50 میلیون تومان فروخت. داستان فیلم درباره خانواده آمپول‌چی که تولیدکننده آمپول هستند با وحشت فرزندان‌شان از آمپول مواجه می‌شوند؛ ولی در نهایت ورزش فوتبال و انتخاب برای رده‌های قهرمانی به کمک فرزندان‌شان می‌آید. هوشنگ حریر چیان، شهرام قائدی، علی صادقی، رضا شفیعی جم، حدیث فولادوند، سارا روستاپور، مسعود غزنچای، محسن روشن، سعید کاظم زاده، پارسیا شکوری، ژیار محمدزاده، سارینا صانع پرور، ملیسا ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی "گرگ‌بازی" که برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد طی این مدت موفق به فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومانی شد. این فیلم داستانی متفاوت، پرکشش و رازآلود از چند رفیق قدیمی است که شبی در خانه موروثی یک دوست جمع می‌شوند و با ورود مهمانان تازه وارد، ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد. علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، مهسا علافر، فهیمه اَمَن‌زاده، احسان گودرزی، حمید پورآذری، امیرحسین قدسی، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل، محمدرضا مالکی، سوده سعدایی و قاسم فرمانبردار بازیگران "گرگ‌بازی" هستند.

"لس آنجلس- تهران " به کارگردانی تینا پاکروان موفق به فروش 7 میلیارد و 400 میلیون تومانی شده است. این فیلم که پرویز پرستویی را پس از یک دهه بار دیگر به ژانر کمدی آورده است. پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان بخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا، جسی ننسی؛ با معرفی ژوبین رهبر و با هنرمندی ماهایا پطروسیان در لس آنجلس- تهران به ایفای نقش می‌پردازند.

"پیشونی سفید 2" ساخته سیدجواد هاشمی نیز طی این مدت 3 میلیارد و 730 میلیون تومان فروش داشت. محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، سیدجواد هاشمی، امیر سهیلی، امیررضا احمدی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری در "آهوی پیشونی سفید 2" ایفای نقش کرده‌اند.

"مغزهای کوچک زنگ زده " به کارگردانی هومن سیدی موفق به فروش 12 میلیارد و 540 میلیون تومان شد. این فیلم را سعید سعدی تهیه کرده است و بازیگرانی چون نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی، علی علایی و فرهاد اصلانی در نقش‌های اصلی و مرجان اتفاقیان، نوید پور فرج، هامون سیدی، لادن ژاوه‌وند، مهیار راحت‌طلب، مهرداد بهاالدینی، معین شاه‌چراغی، اشکان حسن‌پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، تی‌ام منیری، تبسم جمالی پور، منصوره ایلخانی، کامران دبیری، صفر محمدی، محمود کیان و نازنین بیاتی در سایر نقش‌ها در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان "مغزهای کوچک زنگ‌زده " آمده است: "داستان مغزهایی است که زنگ‌زده‌اند.

"لازانیا " تازه‌ترین اثر حسین قناعت تاکنون چهار میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو کفتم!...کف! ...مى فهمى؟ تا نخورمت ولت نمى کنم! در این فیلم جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلى، بهنوش بختیارى، نفیسه روشن، رضا ناجى، پارسیا شکوری، یوسف صیادى، اصغر سمسارزاده، ساعد هدایتی، رضا رویگرى، عباس محبوب، محمد شیرى، علی کاظمی و یوسف تیمورى از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

"هشتگ " ساخته رحیم بهبودی‌فر طی این مدت 3 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. نویسندگی نویسندگی فیلم "هشتگ " را نیز رحیم بهبودی‌فر بر عهده داشته و نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما با نقش‌هایی متفاوت به همراه بیژن بنفشه خواه ارسلان قاسمی، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی در این اثر حضور دارند. همچنین آرتین پشنگ، امیرعلی نیازی، محمدمهدی احمدی و ثنا کیانی به عنوان بازیگران کودک و نوجوان در این فیلم حضور دارند.