سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین، روز سه‌شنبه ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی را به‌عنوان رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره معرفی کردند.

بازیگر برنده اسکار و همکارانش برنده جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین را انتخاب می‌کنند.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین در بیانیه‌ای با ابراز خوشحالی از انتخاب بینوش به‌عنوان رئیس داوران، گفت: جشنواره ارتباطی محکم با ژولیت دارد و من خیلی خوشحالم که او با این سمت برجسته‌ای به جشنواره بازمی‌گردد.

بینوش 54 ساله نیز در بیانیه‌ای از انتخاب خوب به‌عنوان "یک افتخار فوق‌العاده" یاد کرد.

ژولیت بینوش متولد 9 مارس سال 1964 در پاریس است. او کار در دنیای سینما را از سال 1985 آغاز کرد و با بازی در فیلم "قرار ملاقات" ساخته آندره تشینه در فرانسه به جایگاه یک ستاره دست پیدا کرد. نقش‌آفرینی تماشایی بینوش در اولین فیلم انگلیسی‌زبانش "سبکی تحمل‌ناپذیر هستی" (1988) ساخته فیلیپ کافمن نام او را در سطح بین‌المللی مطرح کرد. بعداً استیون اسپیلبرگ چند نقش از جمله نقشی در فیلم "پارک ژوراسیک" را به بینوش پیشنهاد داد. او نپذیرفت و در عوض بازی در فیلم "سه رنگ: آبی"‌ (1993) ساخته کریشتوف کیشلوفسکی را انتخاب کرد که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز را برایش به همراه داشت.

بینوش سه سال بعد برای "بیمار انگلیسی" (1996) ساخته آنتونی مینگلا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل همین‌طور جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره برلین شد. بازی در کمدی رمانتیک "شکلات" (2000) ساخته لاسه هالستروم نیز نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بینوش به همراه داشت. بینوش در 2010 نیز برای "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد. او اولین بازیگر زن بود که در هر سه جشنواره مهم اروپایی برنده جایزه شد.

بینوش آخرین بار در 2015 با فیلم "هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد" به کارگردانی ایزابل کوشِت در برلیناله حضور داشت که فیلم افتتاحیه جشنواره بود. او به‌تازگی در فیلم علمی تخیلی "غیرداستانی" به کارگردانی اولیویه آسایاس بازی کرد.

شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین هفتم فوریه 2019 با فیلم "محبت غریبه‌ها" به کارگردانی لونه شرفیگ فیلمساز دانمارکی آغاز می‌شود.

سال گذشته توم تیکور کارگردان آلمانی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین بود و "به من دست نزن" به کارگردانی آدینا پینتیلی فیلمساز رومانیایی برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره شد.