سرویس سینمایی هنرآنلاین: سامان صفاری که مدتی قبل با نقش امیر در سریال "دلدادگان" از شبکه سه سیما مهمان خانه‌ها بود، این روزها منتظر اکران فیلم سینمایی "پارادایس" به کارگردانی علی عطشانی است که به زودی روی پرده می‌رود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود بیان کرد: پس از اتمام پروژه "دلدادگان" به فاصله مدت کوتاهی به گروه تولید فیلم "سامورایی در برلین"  به کارگردانی مهدی نادری پیوستم که این روزها در مرحله تدوین به سر می‌برد و ممکن است در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

صفاری درباره چرایی حضور در یک اثر کمدی گفت: آنچه باعث شد من در این کار حضور داشته باشم خود نقش بود، چرا که کاراکتر فرهاد بسیار دوست‌داشتنی است و کاملاً متفاوت از شخصیت واقعی خودم. حتی کاراکتر امیر در سریال "دلدادگان" و این تضاد چالش خوبی برای من ایجاد کرد که آن را دوست داشتم. تجربه حضور در یک فیلم کمدی در کنار هنرمندانی چون حمید فرخ نژاد، میرطاهر مظلومی، امیرمهدی ژوله، هومن حاجی عبدالهی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی بود، ضمن این که بسیار از آن‌ها آموختم و بسیار در این زمینه کمکم کردند.

وی ادامه داد:  در طی مدت تولید پروژه "دلدادگان" فرصت نکردم در کار دیگری حضور داشته باشم حتی با وجود پیشنهادهای خوبی که داشتم اما به این دلیل که امیر تنها کاراکتری بود که حتی یک روز هم تعطیلی نداشت، مجبور بودم در طی روند تولید دائماً سر کار باشم. البته که خودم نیز خیلی دوست ندارم هم‌زمان سر چند کار حضور داشته باشم و به همین دلیل ترجیح دادم تمرکزم روی سریال باشد. پس از اتمام آن نیز بلافاصله به گروه "سامورایی در برلین" ملحق شدم و به دلیل تعدد لوکیشن‌ها در شهر برلین کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. در حال حاضر نیز چند پیشنهاد تلویزیونی و سینمایی و حتی تئاتری دارم که مشغول خواندن فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌ها هستم و هنوز تصمیم قطعی برای حضور در هیچ یک از این آثار نگرفته‌ام.

بازیگر"شیار 143" درباره اولویت انتخاب مدیوم نیز اظهار کرد: این روزها بیشتر به سینما فکر می‌کنم و اولویت اولم سینماست، اما این‌طور هم نیست که اصلاً به تلویزیون فکر نکنم، چنانچه فیلمنامه خوبی که کارگردان آن کار بلد باشد پیشنهاد شود قطعاً می‌پذیرم. من پیش از حضور در تلویزیون در سینما فعال بودم و سالی یک فیلم حداقل کار می‌کردم و فیلم‌های کوتاه بسیار زیادی نیز بازی کردم، ولی حس می‌کنم سریال "دلدادگان" باعث شد تا در درجه نخست مخاطبان بیشتری من را بشناسند و از سوی دیگر درصد پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی نیز بالا برود که این اتفاق خوبی را برای من رقم زده است. بهترین اتفاق این است که مردم کار را ببینند و با نقش ارتباط برقرار کنند. خوشحالم که این اتفاق رخ داده و البته که کار من را سخت‌تر کرده است و از این پس در انتخاب‌هایم صبوری بیشتری خواهم داشت.

صفاری در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارد بازی در ژانر کمدی را ادامه دهد یا خیر، گفت: برای من بیش از هر چیز فیلمنامه و کارگردان اهمیت دارد و همیشه این شانس را داشتم که با کارگردان‌های خوب کار کنم. در مورد طنز نیز به نظرم کار طنز کردن اشتباه نیست، اما این که فقط در ژانر طنز کار کنم به نظرم کار اشتباهی است و قطعاً من این کار را نخواهم کرد.