به گزارش هنرآنلاین،  مراسم اختتامیه بخش جنبی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که کار خود را از بیست و پنجم آبان در سینما فلسطین آغاز کرده است؛ پنجشنبه یکم آذر ساعت 20 با حضور داوران این بخش، سینماگران و مسئولان آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

در این مراسم صنوفی از خانه سینما و برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به فیلم‌های ایرانی منتخب خود در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد جایزه می‌دهند.

از جمله این صنوف و نهادها می‌توان به انجمن مستندسازان ایران، انجمن فیلم کوتاه، آسیفا، صنف خانه سینما، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، منطقه فرهنگی- گردشگری عباس آباد، انجمن اهدای عضو ایران، موسسه توانمندسازی انجمن‌های کودکان کار و خیابان (تاک) و جایزه مصطفی با اهدای جایزه به فیلمهای برگزیده خود از آنها تقدیر می‌کنند.

هیئت داوران هرکدام از بخش‌های مختلف از کارشناسان حوزه آموزش و پرورش؛ سینماگران و متخصصان حوزه‌های مرتبط هستند.

در میان داوران  بخش جنبی چهره‌های سرشناسی چون مجید مجیدی، فاطمه معتمد آریا، منوچهر شاهسواری، نرگس آبیار، رضا درستکار، علی زارعان، رهبر قنبری، علی عبدالعلی زاده و نادره ترکمانی حضور دارند. 

جوایز داوری‌های جنبی متشکل از لوح تقدیر و وجه نقدی است که توسط نهادها و سازمان‌های اهدا کننده جایزه تأمین شده است. همچنین جوایز صنوف و نهادهای سینمایی را رئیس سازمان سینمایی تأمین کرده است.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ۲۵ آبان تا ۲ آذر چهل و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم رشد را برگزار می کند.