سرویس سینمایی هنرآنلاین: از روز چهارشنبه 30 آبان ماه دو فیلم در دو ژانر مختلف روی پرده سینماها می‌روند: "سرو زیر آب" به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در جذب مخاطبان سرسخت جشنواره‌ای موفق عمل کرد و "آستیگمات" به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی که از جشنواره ملی فیلم فجر باز ماند و در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

"سرو زیر آب" در ژانر دفاع مقدس کار شده است و توانست در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را برای علیرضا زرین‌دست، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را برای عباس بلوندی و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را به دست آورد. در خلاصه داستان "سرو زیر آب" آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی‌گناهی و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آن‌ها را تغییر می‌دهد.

سرو زیر آب

بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، حسین باشه‌آهنگر، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آستیگمات

"آستیگمات" به قلم مشترک پیام کرمی و مصطفوی به نگارش درآمده است. مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، هادی حجازی فر، سیامک صفری، حسین پاکدل، بهنوش بختیاری، حسام محمودی، محمد شاکری و با حضور نیکی کریمی در این فیلم ایفای نقش می کنند. این فیلم که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد داستانش درباره یک خانواده است که در حال فروپاشی است و تک تک اعضای خانواده برای سرپا نگه داشتن آن در حال تلاش هستند اما...