سرویس سینمایی هنرآنلاین: بابک حمیدیان با فیلم "نقش" در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، حضور دارد.

او درگفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: من از نزدیک با نسل جوان فیلم کوتاه آشنا هستم زیرا در سینما با آنها کار می‌کنم اما به نظر من اینکه بخواهیم، تاثیرگذاری جشنواره را با هیجان و صرفا بر مبنای بالا بودن تعداد فیلم‌ها قضاوت کنیم، درست نیست. به نظر من صرفا تعداد آثار و استقبال مخاطبان، دلیل بر آینده روشنی برای عرصه فیلم کوتاه نیست، زیرا ازدحام الزاما مرا به هیجان نمی‌آورد.

 او افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران معاصرترین رویداد این عرصه است که بسیار مهم و ارزشمند است. البته منظور من از معاصر این است که احتمالا 15 سال پیش مدیران مسئول و برنامه‌ریزان فرهنگی این سرزمین پیش بینی نمی‌کردند که بعد از مدیریت آنها، شاهد یک سونامی مهیب و پرانرژی برای بقاء باشیم و نسلی ظهور کند که اتفاقا این جشنواره را به این شکل گسترده و قدرتمند پیش ببرد.

بازیگر فیلم "مصادره" که خودش برخاسته از انجمن سینمای جوانان است، درباره تاثیرگذاری انجمن سینمای جوان اظهار کرد: در سال 1375 از انجمن سینمای جوان، مدرک فیلمبرداری دریافت کردم. در آن زمان و آن سال‌ها، این انجمن بسیار منزوی و در خلوت و خفا فعالیت می‌کرد زیرا اواخر دهه 70 امکان چنین ازدحام و فعالیتی نبود. البته همه می‌دانیم که دلیل این امر چیست و بسیار متاسف هستیم اما با این اوصاف امروز نسل جوان ما جای نسل قبلی را گرفته‌اند و این عرصه هنوز فعال است.

حمیدیان تصریح کرد: در این نسل افراد خلاق، رویا پرداز و با ذوق و انرژی بسیاری دیده می‌شود، اما امیدوارم برای قضاوت سطح جشنواره، سال بعد نیز صرفا بر شلوغی این رویداد تاکید نکنیم. مدیران نباید صرفا به این مباحث افتخار کنند و بگویند که مثلا در دوره مسئولیت من پنج فیلمساز کشف شده است. سوال من از مسئولان این است که چرا نباید 50 فیلمساز کشف شوند؟

او گفت: من در این بخش از استاد بزرگ عباس کیارستمی و مجید مجیدی صرف نظر می‌کنم. جدا از این استادان، به نظر من بخش مهمی از خون و هیجانی که به سینمای حرفه‌ای ما در دنیای معاصر وارد شده، مستقیما مدیون اصغر فرهادی است.

بازیگر فیلم "به وقت شام" ادامه داد: اصغر فرهادی، خون تازه‌ای به فرهنگ سینما رفتن این سرزمین تزریق کرد و امیدارم بدانند که چقدر مردم مدیون شخص مستقیم ایشان، برای تپیده شدن قلب سینمای ایران و ایجاد مناسبتی به نام سینما رفتن، هستند. این یعنی چراغ سینماها روشن شده است.

حمیدیان تاکید کرد: خوشبختانه شاهد رشد پردیس‌های سینمایی هستیم که البته دیر نیز هست اما من معتقدم که باید پردیس‌ها به جای اتفاقات بحرانی مانند قارچ در این سرزمین رشد کنند و سر برآورند.

او از ورود خود به عرصه فیلمسازی خبر داد و گفت: هدف من فیلم کوتاه، مستند و در نهایت فیلم بلند است. امیدوارم با آرامش و احترام، روزی برسد که از بین فیلمسازان جوان دو دوست را مطرح و به سینمای حرفه‌ای وارد کنم.