به گزارش هنرآنلاین، به دنبال انتشار اسامی تعدادی از فیلمسازان به عنوان ممیز فیلمنامه یا اعضای شورای تصویب وام در بنیاد سینمایی فارابی، کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار شفاف سازی بنیاد سینمایی فارابی در خصوص معرفی اعضای شوراهای مشورتی فارابی و شوراهای تصویب و مشارکت شد.

متن بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

جناب آقای علیرضا تابش

ریاست محترم بنیاد سینمایی فارابی

با سلام، از آنجا که حضرتعالی بارها عنوان کرده‌اید "شفاف‌سازی" و "استانداردسازی" آب حیات اقتصاد سینمای ایران است و نظام درست اقتصادی این دو شاخص مهم را به سینمای ایران هدیه می‌کند، کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار شفاف سازی بنیاد سینمایی فارابی و اعلام اسامی اعضای شوراهای مختلف فارابی از تصویب وام تا شوراهای مشورتی برای پرهیز از هر گونه شائبه است.

کانون کارگردانان سینمای ایران همچنین به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا اعمال نظرات اعضای شوراهای فارابی برای فیلمسازان الزامی است یا اختیاری؟ و آیا نپذیرفتن نظرات این شوراها مانعی در جلب حمایت‌های عام و خاص بنیاد فارابی یا معرفی برای دریافت وام و تسهیلات بانکی خواهد بود یا خیر.

همانطور که می‌دانید این کانون پیش از این تشکر خود را از انتشار لیست وام‌ها و مشارکت‌های مالی فارابی توسط جنابعالی اعلام کرده و از انتشار لیست‌های قدیمی‌تر فارابی نیز استقبال می‌کند.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران عمیقاً معتقد است تنها در سایه شفافیت و هماهنگی میان گفتار و عملکرد است که می توان سینمای ایران را در مسیر عدالت، رشد و توسعه هدایت نمود.