سرویس سینمایی هنرآنلاین: انیمیشن "دیرین دیرین" به کارگردانی علی درخشی با صدای محمدرضا علیمردانی در چند سال اخیر توانسته است در فضای مجازی و بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین تولیدات این مجموعه اظهار کرد: ما همچنان مشغول ساخت قسمت‌های جدید برای این مجموعه هستیم. تاکنون چیزی حدود 1900 قسمت کار کردیم. ای کاش شرایط برای ما این‌گونه نبود که تنها در فضای مجازی کار کنیم. دوست داشتیم قصه بگوییم و مجبور به تبلیغ نباشیم و از این بابت تحت فشار قرار نگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به لحاظ موضوعی با مشکل مواجه شده‌اند یا خیر، گفت: تنها مشکلی که نداشتیم کمبود سوژه بوده است، البته برخی اوقات به دلیل محدودیت‌ها یکسری ممیزی هم داشتیم.

این کارگردان در ادامه درباره حفظ مخاطب بیان کرد: به هر حال آثاری که در تعداد بالا تولید می‌شوند اوج و فرودهایی دارند. ما یک خط ثابت داریم که بر مبنای آن جلو می‌رویم و ضعف‌ها را گرفته و تغییر ایجاد می‌کنیم. گاهی انتقادی و گاهی تبلیغاتی کار می‌کنیم، اما روند رو به جلو را همواره در نظر گرفته‌ایم.

درخشی با اشاره به این که بسیاری از انیمیشن‌هایی که در حال تولید هستند از قالب "دیرین دیرین" بهره گرفته‌اند، توضیح داد: ما کار خودمان را می‌کنیم، اما نکته این است که انیمیشن‌های جدید از نظر تعداد و... با ما قابل رقابت نیستند و بسیار فاصله دارند. ما دائما در حال صحبت و تغییر قالب‌ها و طراحی کاراکترهای جدید هستیم و گاهی وقتی قالبی جواب نمی‌دهد آن را تغییر می‌دهیم. از مخاطب غافل نیستیم و از پیشرفت کار و فرمت‌های جدید استقبال می‌کنیم.

وی در پایان درباره وجود فضای مجازی و کمک به دیده شدن انیمیشن و جذب مخاطب گفت: درست است که انیمیشن وارد فضای مجازی شده است، اما در تلویزیون هم می‌تواند این اتفاق بیفتد و دیده شود. اگر نگاه سلیقه‌ای نباشد انیمیشن می‌تواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. ما خیلی خوشحال نیستیم که تنها امکانمان فضای مجازی است. به هر حال این فضا نیز محدودیت‌ها و سختی‌های بسیاری دارد. به نظرم وضعیت انیمیشن خیلی خوب نیست و شکل درستی ندارد ولی برای ادامه حیات مجبور هستیم تا همین فضاهای اندک را حفظ کنیم.