سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد فهیمی مدیر کمیته بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره آثار حاضر در جشنواره گفت: از نظر کمی آثار امسال بسیار متفاوت هستند. سال گذشته 110 فیلم در بخش بین‌الملل به نمایش درآمد در حالی که امسال این عدد به رقم 67 فیلم رسیده است.

فهیمی درباره دلیل کم شدن تعداد فیلم‌ها گفت: می‌خواستیم آثار باکیفیت‌تر انتخاب کنیم و به نمایش بگذاریم. در واقع ما از کمیت کم کردیم و بیشتر به کیفیت افزودیم. در مجموع می‌توان گفت این 67 فیلم عصاره خیلی خوبی از فیلم‌هایی است که به دستمان رسیده است. امسال از فیلم‌های متوسط صرف نظر کردیم و از نظر هیئت انتخاب این آثار جزو بهترین‌های ارسال شده بودند که انتخاب شدند و امسال یکی از بهترین سال‌های بخش بین‌الملل جشنواره را پیش رو خواهیم داشت.  مطمئن هستم که مخاطبان نیز از دیدن این آثار لذت می‌برند. علاوه بر این امسال آثار به شکل اورجینال و با کیفیت بسیار بالا تهیه شده‌اند تا لذت دیدن این آثار چند برابر شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال بیشتر مخاطبان ما در این بخش 10 باکس اکران انتخاب کردیم و برای همه فیلم‌ها تکرار گذاشتیم تا چنانچه کسی فرصت نکرد فیلمی را در زمان اکران ابتدایی ببیند. این فرصت را داشته باشد. فیلم‌های ایرانی در طی سال در جشنواره‌های مختلف داخلی حضور دارند و امکان دیدن مجدد آن‌ها وجود دارد، اما آثار خارجی این امکان برایشان وجود ندارد و در جشنواره فیلم کوتاه این فرصت امسال فراهم شده است.

فهیمی در خصوص بخش ویدئو آرت نیز عنوان کرد: امسال بخش ویدئو آرت بخاطر عدم کیفیت آثار حذف شد. در نهایت امسال تنها بخش مستند، تجربی، پویانمایی و داستانی را خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فیلم‌های تجربی بخش بین‌الملل نیز به مانند فیلم‌های بخش تجربی ایرانی از افت کیفیت برخوردار هستند، بیان کرد: با توجه به فیلم‌هایی که امسال گرفتیم و قیاس آن با سال‌های گذشته می‌توانم بگویم امسال بخش تجربی در بخش بین المللی هم خوب نبود و کلا حدود هشت فیلم در این بخش انتخاب شدند. به نظرم فیلم‌های تجربی کوتاه نسبت به سال گذشته افت داشتند، گرچه سطح فیلم‌های داخلی از نظر کیفیت بالاتر هستند اما در مجموع این افت دیده می‌شود.

فهیمی در خاتمه اظهار کرد: در تولید آثار تجربی با کیفیت فیلم‌هایی که معرفی می‌شوند فیلم‌هایی با نگاه تجربی هستند و به عنوان فیلم تجربی محض نمی‌شود از آن‌ها نام برد.