سرویس سینمایی هنرآنلاین: سعید سعدی تهیه کننده سریال "بچه مهندس" به کارگردانی علی غفاری و فیلم سینمایی "مغزهای کوچک زنگ زده" به کارگردانی هومن سیدی است که این روزها برروی پرده سینماها در حال اکران است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت تولید فصل دوم این سریال گفت: فیلمبرداری فاز دوم سریال "بچه مهندس" تا حدود 20 روز آینده به اتمام می‌رسد و پس از آن وارد فاز سوم آن می‌شویم.

سعدی ادامه داد: در فصل دوم سریال با بخش نوجوانی جواد مواجه هستیم و تا قبل از دانشگاه و جداشدن او از پرورشگاه را می‌بینم. در فاز سوم بازیگران کاملا تغییر می‌کنند و قصه آن به جوانی شخصیت جواد می‌پردازد که به سال‌های آخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ مربوط می‌شود. او در دوره جوانی خود وارد دانشگاه می‌شود. داستان‌های این فاز با دانشگاه، شغل، هویت جوانی، عشق و مسایل این دوران ارتباط پیدا می‌کند. در فصل اول این سریال که ماه رمضان به روی آنتن تلویزیون رفت و از شبکه دو سیما پخش شد به دوران کودکی این شخصیت پرداخته شد و در فاز دوم سریال در حدود ۲۰ قسمت نوجوانی‌های جواد جوادی را می‌بینیم که مانی رحمانی نقش وی را بازی می‌کند.

بچه مهندس

این تهیه‌کننده درباره زمان پخش فصل دوم سریال نیز اظهار کرد: تصمیم با سازمان صداوسیما است که چه زمانی سریال را پخش کنند ولی فاز دو و سه این سریال با هم و بدون وقفه به روی آنتن خواهد رفت.

سعدی در خاتمه درباره وضعیت اکران فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" نیز بیان کرد: خوشبختانه فیلم اکران خوبی داشت و اگر همینطور پیش برود قطعا اتفاق خوبی خواهد افتاد.

قصه سریال "بچه مهندس" در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و … بهناز جعفری، محمد کاسبی، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث و... در فاز نخست این سریال ایفای نقش کرده‌اند. پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده، علی اوسیوند و سیما تیرانداز نیز بازیگران فصل دوم این سریال هستند.