سرویس سینمایی هنرآنلاین: گی‌یرمو دل تورو که سال گذشته با "شکل آب" برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد، برای اولین بار یک فیلم بلند انیمیشن را کارگردانی می‌کند.

نت‌فلیکس برای ساخت یک نسخه موزیکالِ استاپ موشن بر مبنای "پینوکیو" (Pinocchio) داستان محبوب کارلو کولودی نویسنده ایتالیایی به دل تورو چراغ سبز نشان داد.. این داستان کودکانه درباره یک عروسک چوبی است که می‌خواهد یک پسربچه آدم باشد. دل تورو به‌جز کارگردانی، فیلمنامه را می‌نویسد و تهیه‌کننده پروژه نیز هست.

به گزارش ورایتی، داستان فیلم در ایتالیا در دهه 1930 روی می‌دهد، یک مقطع تاریخیِ دلهره‌آور و زمانی که به قدرت رسیدن بنیتو موسولینی باعث ظهور فاشیسم در این کشور شد. تولید "پینوکیو" پاییز امسال آغاز می‌شود. دل تورو پیش از دو فیلم "ستون فقرات شیطان" (2001) و "هزارتوی پن" (2006) را با داستان‌هایی با پس‌زمینه حکومت استبدادی کارگردانی کرد، هرچند ماجراهای آن دو فیلم در اسپانیای عصر ژنرال فرانکو روی می‌دهد.

دل تورو در بیانیه‌ای گفت: هیچ قالب هنری بیش از انیمیشن، زندگی و کار من را شکل نداده است و هیچ شخصیتی در تاریخ نیست که بیش از پینوکیو با من ارتباط شخصی عمیق برقرار کرده باشد. پینوکیو در تاریخ ما یک روح معصوم با پدری بی‌توجه است که در دنیایی که نمی‌تواند آن را درک کند، گم شده است. او راهی سفری فوق‌العاده می‌شود که او را به درکی عمیق از پدرش و دنیای واقعی می‌رساند. تا جایی که یادم می‌آید سال‌ها بود که می‌خواستم این فیلم را بسازم.

او پیش از این در مجموعه تلویزیونی "شکارچیان ترول" (Trollhunters) که برنده جایزه‌ امی شد با نت‌فلیکس همکاری کرد. دل تورو همچنین خالق مجموعه ترسناک " گی‌یرمو دل تورو 10 بعد از نیمه‌شب را تقدیم می‌کند" (Guillermo del Toro Presents 10 After Midnight) نت‌فلیکس است که به‌زودی پخش می‌شود.

دل تورو فیلمنامه "پینوکیو" را با همکاری پاتریک مک‌هیل می‌نویسد و مارک گوستافسون در کارگردانی پروژه با او همکاری می‌کند.

کارگردان 54 ساله امسال رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز بود.