سرویس سینمایی هنرآنلاین: رقیه توکلی که نخستین تجربه بلند سینمایی‌اش "مادری" بود، این روزها در تدارک ساخت فیلم دوم خود است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود بیان کرد: فیلمنامه کار آماده است و درگیر یافتن تهیه کننده و سرمایه گذار هستم تا بتوانم آن را به نتیجه مطلوب برسانم.

وی درباره موضوع این فیلم که "از مهران تا مهران" نام دارد، اظهار کرد: فضای فیلمنامه در دهه 60 یزد  اتفاق می‌افتد و کمی طنز است.

توکلی که در حوزه فیلم‌ کوتاه سال‌ها فعالیت کرده است و این روزها بیشتر در مقام داور در جشنواره‌ها حضور دارد، درباره فضای فیلم کوتاه در سینمای ایران گفت: خوشبختانه این روزها به واسطه بسته فیلم کوتاه که در سینمای هنر و تجربه به نمایش در می‌آید و همچنین فضای مجازی اتفاقات خوبی برای فیلم کوتاه رخ داده است و باعث شده تا فیلمسازان راحت‌تر آثارشان را به نمایش بگذارند، اما هنوز هم جشنواره فیلم کوتاه پایگاه بهتری است. ممکن است این اتفاق سال آینده به گونه‌ای دیگر باشد، اما در حال حاضر تنها جایی است که فیلم‌های خوب و متوسط در کنار هم دیده می‌شوند. خوشبختانه با توجه به اتفاقاتی که برای فیلم‌های کوتاه افتاده و جوایزی که در جشنواره‌های مختلف دریافت شده است و  حضور پررنگ فیلمسازان جوان این امیدواری را بیشتر کرده و مردم نیز درگیر این سینما شده‌اند. فکر می‌کنم همه دست به دست همه داده‌اند تا فیلم کوتاه شناخته شود.

وی ادامه داد: هرچند اگر این اتفاق می‌افتاد و فیلم کوتاه این فرصت را پیدا می‌کرد تا از تلویزیون نیز پخش داشته باشد خیلی بهتر بود ولی بسیاری از فیلم‌های خوب این عرصه قابلیت پخش از تلویزیون ندارند. بعضی از موضوعات را نمی‌شود در تلویزیون نمایش داد ولی مسائل مختلفی در این امر دخیل است. سینمای فیلم کوتاه برخلاف سینمای داستانی و بلند، رهایی بسیار زیادی دارد و این حسن فیلم کوتاه است چرا که شما می‌توانید راحت‌تر فیلم بسازید و مخاطب نیز با آنچه می‌خواهی بسازی راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند. در واقع می‌شود حس درونی را بهتر به نمایش گذاشت و خلاقیت بیشتری در آن دیده می‌شود.

این کارگردان جوان درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران که در آبان ماه برگزار می‌شود نیز عنوان کرد: از آنجایی که امسال در آکادمی جشن خانه سینما حضور داشتم و در جشنواره فیلم ملایر نیز داور بودم بخش اعظمی از فیلم‌ها را دیده‌ام و فکر می‌کنم با جشنواره خوبی روبه رو خواهیم بود هرچند که احساس می‌کنم سال گذشته دستمان پرتر بود؛ اما هنوز برای قضاوت زود است و امیدوارم که جشنواره خوبی پیش رویمان باشد. ضمن اینکه هرسال بر تجربیات کارگردانان جوان این عرصه افزوده می‌شود و این تلاش‌ها قابل ستودن است.