سرویس سینمایی هنرآنلاین: در طی هفته گذشته فیلم‌های در حال اکران فروش خوب و قابل توجهی داشتند.

"لس آنجلس- تهران " به کارگردانی تینا پاکروان طی این مدت موفق به فروش 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی شده است. این فیلم که پرویز پرستویی را پس از یک دهه بار دیگر به ژانر کمدی آورده است. پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان بخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا، جسی ننسی؛ با معرفی ژوبین رهبر و با هنرمندی ماهایا پطروسیان در لس آنجلس- تهران به ایفای نقش می‌پردازند.

"پیشونی سفید 2" ساخته سیدجواد هاشمی که دنباله‌ای است بر فیلم "آهوی پیشونی سفید" طی این مدت 520 میلیون تومان فروش داشت. محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، سیدجواد هاشمی، امیر سهیلی، امیررضا احمدی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری در "آهوی پیشونی سفید 2" ایفای نقش کرده‌اند.

"مغزهای کوچک زنگ‌زده" به کارگردانی هومن سیدی در طی این مدت موفق به فروش 7 میلیارد و 100 میلیون تومان شد. این فیلم را سعید سعدی تهیه کرده است و بازیگرانی چون نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی، علی علایی و فرهاد اصلانی در نقش‌های اصلی و مرجان اتفاقیان، نوید پور فرج، هامون سیدی، لادن ژاوه‌وند، مهیار راحت‌طلب، مهرداد بهاالدینی، معین شاه‌چراغی، اشکان حسن‌پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، تی‌ام منیری، تبسم جمالی پور، منصوره ایلخانی، کامران دبیری، صفر محمدی، محمود کیان و نازنین بیاتی در سایر نقش‌ها در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان "مغزهای کوچک زنگ‌زده " آمده است: "داستان مغزهایی است که زنگ‌زده‌اند.

"لازانیا" تازه‌ترین اثر حسین قناعت که به روی پرده سینماها رفته است. این فیلم که در ژانر کمدی است موفق به فروش یک میلیارد و 550 میلیون تومانی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو کفتم!...کف! ...مى فهمى؟ تا نخورمت ولت نمى کنم! در این فیلم جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلى، بهنوش بختیارى، نفیسه روشن، رضا ناجى، پارسیا شکوری، یوسف صیادى، اصغر سمسارزاده، ساعدهدایتی، رضا رویگرى، عباس محبوب، محمد شیرى، علی کاظمی و یوسف تیمورى از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

"سوفی و دیوانه" از مهدی کرم‌پور طی این مدت موفق به فروش 200 میلیون تومانی شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده استمن مست و تو دیوانه ما را که برد خانه / صد بار تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه...! امیر جعفری، به آفرید غفاریان، محمدرضا شریفی نیا، سیامک صفری، سعید امیر سلیمانی، الهه حصاری و حضور رضا یزدانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"ماهورا " ساخته حمیدزرگرنژاد که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد طی این مدت 170 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. این فیلم روایتگر داستانی واقعی است و در خلاصه داستان آن آمده: در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه‌های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می‌شود. ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، احمد کاوری، کامران تفتی، مهدی صبایی، مونا فرجاد، یوسف مرادیان، محسن افشانی، مالک سراج و داریوش ارجمند در فیلم سینمایی "ماهورا " به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مجموع فروش "تنگه ابوقریب " ساخته بهرام توکلی به 5 میلیارد و 360 میلیون تومان رسید. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ٢١ تیرماه ١٣۶٧، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوقریب است، تنگه‌ای که نام و خاطره‌اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم‌شده ... تنگه‌ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود ... جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازیگران این فیلم هستند.

"جاده قدیم " تازه‌ترین فیلم منیژه حکمت موفق به فروش 400 میلیون تومانی شد. مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، پرویز پور حسینی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، هدى زین العابدین، بهناز جعفرى، بانیپال شومون، پوریا رحیمی سام و ...، در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. درخلاصه داستان آمده است: "در آستانه سال نو مینو به خانه نمی‌رسد...".

"هشتگ " ساخته رحیم بهبودی فر یک میلیارد و 700 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است. نویسندگی نویسندگی فیلم "هشتگ " را نیز رحیم بهبودی‌فر بر عهده داشته و نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما با نقش‌هایی متفاوت به همراه بیژن بنفشه خواه ارسلان قاسمی، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی در این اثر حضور دارند. همچنین آرتین پشنگ، امیرعلی نیازی، محمدمهدی احمدی و ثنا کیانی به عنوان بازیگران کودک و نوجوان در این فیلم حضور دارند.

فروش "عرق سرد " دومین ساخته سینمایی سهیل بیرقی به یک میلیارد و 100 میلیون تومانی رسید. باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی "عرق سرد " هستند. قصه فیلم نیز درباره زن فوتبالیستی است که باید همراه تیم به خارج از کشور سفر کند اما همسرش با خروج او از کشور مخالفت می‌کند.

"شعله‌ور " به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که توانست نظر منتقدان و داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را جلب کند، موفق شد طی این مدت یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم در شش رشته کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. فیلمنامه "شعله‌ور " به طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری، پانته‌آ مهدی نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"هزارپا " تازه‌ترین فیلم ابوالحسن داوودی در مقام کارگردان است و طی این مدت 37 میلیارد و 510 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. رضا عطاران و جواد عزتی نقش های اصلی مرد "هزارپا " را بازی می‌کنند و سارا بهرامی ایفاگر نقش اصلی زن "هزارپا " است. مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی، حمیدرضا فلاحی، علی یعقوبی، فرید شهریاری، امیر صادقی، اشکان منصوری، منصور نوری، حسین حسینیان، مهدی جعفری، علی بابلی، مبین رستگار، غلام میرزایی، پیام زمانی از دیگر بازیگران این فیلم کمدی هستند.