به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، کریستوف گیرات از لهستان، ویرجیل ویدریش از اتریش، تام پالمن از سوئد، ساری ولانن از فنلاند، میک هنیگن از ایرلند، پر فیکسه از نروژ به عنوان شش داورخارجی بخش مسابقه بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

کریستوف گیرات کارشناس فیلم لهستان و فارغ‌التحصیل دانشگاه Jagiellonian  است. او که در موسسه هنر آکادمی علوم لهستان در ورشو تحصیل کرده، معاون سابق شهرداری کراکوف، مدیر آژانس فیلم تلویزیون دولتی لهستان، دبیرکل انجمن فیلم لهستان و عضو انجمن فیلم اروپا و لهستان است. گیرات که مدرس دانشگاه آکادمی کراکوف و عضو هیئت داوران جشنواره‌های متعدد است، از سال 2000 مدیر جشنواره، بنیانگذار و رئیس بنیاد فیلم و تهیه کننده جشنواره فیلم کراکوف و مروج مستند لهستان در خارج از کشور بوده است.

ویرجیل ویدریش تهیه کننده هنر چند رسانه‌ای و فیلم، متولد سال 1967 در شهر زالتس بورگ کشور اتریش است. او یکی از بنیانگذاران و مدیران شرکت چند رسانه‌ای Checkpointmedia GmbH، استاد دانشگاه هنر و علوم دانشگاه هنرهای کاربردی وین و صاحب و مدیرعامل Virgil Widrich Film- und Multimediaproductions G.m.b.H است. نخستین فیلم بلند ویدریش "روشن تر از ماه" است و "فروشگاه کپی" عنوان فیلم کوتاه او، 37 جایزه بین‌المللی دریافت کرده و نامزد اسکار شده است. فیلم "سریع" از ویرجیل ویدریش در سال 2003 در کن اکران شد و تاکنون 36 جایزه دریافت کرده است. آخرین فیلم بلند او "شب 1000 ساعته" است و در سال 2018 او نخستین موزیک ویدیوی خود را با عنوان "Nena & Dave Stewart: Be my Rebel" کارگردانی کرد. ویرجیل ویدریش در وین زندگی می کند.

تام پالمن یکی از موسسان فستیوال بین‌المللی اومه آ سوئد طی سال‌های 1986 تا 2007 بوده است. او به عنوان داور به فستیوال‌های متعددی مانند برلین، صوفیه، رگنربورگ، کوتبوس، کورک، تامپره و هامبورگ ... دعوت شده است. پالمن در حال حاضر معرفی و انتخاب فیلم برای جشنواره‌های متعددی انجام می‌دهد ضمن اینکه در سمت تهیه کنندگی سینما نیز فعال است. او از آوریل 2017 مدیریت اجرایی فستیوال بین‌المللی هانچنگ جینژن چین را به عهده گرفته است. اولین فیلم کوتاه تام پالمن به عنوان تهیه کننده به نام In the Theme به کارگردانی Olga Popova از روسیه در سال 2008 در جشنواره فیلم برلین انتخاب و موفق به دریافت جایزه شد. او به عنوان مربی ایده‌پردازی انیماتورها در VAF فعالیت می‌کند و همچنین راهنمای بسیاری از پروژه‌های فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف است. پالمن مطالعاتی در تاریخ هنر، تاریخ ایده‌پردازی و جامعه شناسی داشته است و بنیان‌گذار فستیوال بین‌المللی فیلم Umea در سال 1986 بوده است. از دیگر سوابق او می‌توان به ریاست دفترهماهنگی فستیوال های فیلم‌ اروپایی از سال 2002 تا 2004 و 2006 تا 2007، عضو دارای رای در آکادمی فیلم اروپا و تهیه‌کنندگی 100 فیلم کوتاه و 3 فیلم بلند از سال 2007 اشاره کرد.

ساری ولانن سردبیر فیلم کوتاه و مستند در YLE شرکت پخش تلویزیونی فنلاند است. او بیش از سی سال پیش کار خود را در تلویزیون آغاز کرده است و در حال حاضر در دپارتمان تولید مشترکYLE که فیلم‌ها را با تهیه کنندگان مستقل و سازندگان فنلاند تولید می‌کند، فعالیت می‌کند. ولانن مسئول بخش فیلم کوتاه و مستندNew Cinema در کانال YLE TEEMA است. او که دارای مدرک کارشناسی هنر است ضمن مطالعات فیلم در فنلاند، در سال 1999 در دوره آموزشی EAVE، در سال 2006 در EURODOC و SOURCE 2 و همچنین درآموزش مربی فیلم مستند سال 2008 حضور داشته است.

میک هنیگن از زمان تاسیس باشگاه فیلم Triskel درشهر Cork در سال 1986، در جشنواره فیلم مشغول فعالیت است. او در سال 1987 به دبیری جشنواره فیلم کورک منصوب شد و سالها در این سمت باقی ماند. هنیگن به عنوان کارگردان سینما در مرکز فیلم ایرلند خدمت کرده و سپس سینمای کینو آرتاس که 13 سال در حال فعالیت است را تاسیس کرد. او علاقه خاصی به فیلم کوتاه دارد و در بسیاری از جشنواره‌ها شرکت کرده است. میک هنیگن در سال 2005 یک سمپوزیوم بین‌المللی فیلم کوتاه را سازماندهی کرد و فیلم کوتاه را به عنوان یک هنر متمایز در نظر گرفت. او در هیئت مدیره فدراسیون انجمن‌های فیلم ایرلند مشغول به کار است و در حال حاضر هیئت مدیره کنفرانس بین‌المللی فیلم کوتاه و رئیس مرکز ادبی مونستر است. هنیگن هم اکنون به عنوان دبیر جشنواره فیلم IndieCork که در حال حاضر بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه در ایرلند است، فعالیت میکند. این جشنواره از سال 2013 تاسیس شده است و میک هنیگن یک از موسسان جشنواره بوده است.

پر فیکسه متولد سال 1965 در نروژ است. او از سال 1999 تا کنون دبیر فستیوال فیلم کوتاه مینیمالن در تروندهایم است. این جشنواره تا کنون 30 دوره را پشت سر گذاشته است، که در این دوره 250 فیلم را در 6 روز اکران کرده است. فیکسه که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه علم و فناوری نروژ است تا کنون چند فیلم کوتاه ساخته و مقالاتی هم درباره فیلم در رسانه‌های بین‌المللی ونروژی منتشر کرده است. او همچنین به عنوان مدیر توسعه نرم افزار در بخش خصوصی فعالیت دارد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۲ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

اخبار این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره به نشانی www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان به نشانی www.iycs.ir  قابل دسترسی است.