به گزارش هنرآنلاین، ویژه برنامه "نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران" به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، پنجشنبه 26 مهرماه در موزه سینما افتتاح می‌شود و در نخستین روز، دو فیلم سینمایی از تولیدات سال‌های 1358 و 1359 روی پرده می‌روند.

در این برنامه که تا پایان سال 1397 ادامه خواهد داشت، پنج‌شنبه‌های هر هفته در دو سانس 15 و 17 دو فیلم سینمایی ویژه مخاطبانی که در این گردهمایی ثبت‌نام کرده‌اند، اکران می‌شوند.

گزیده‌ فیلم‌های چهل سال سینمای ایران به همت علی بختیاری از بین تولیدات سال‌های 1357 تا 1397 انتخاب و با تلاش فیلمخانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، اسکن و اصلاح شده‌اند.

چهل سال چهل فیلم

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه و زمان‌بندی اکران فیلم‌ها به سایت موزه سینمای ایران  http://cinemamuseum.ir/ مراجعه و جدول نمایش فیلم‌ها را دریافت کنند.

 نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران ویژه افرادی است که کد اختصاصی و کارت عضویت خود را از روابط عمومی موزه سینما دریافت کرده‌اند.

 به دلیل استقبال کم‌نظیر مخاطبان از این برنامه، اعضا می‌بایست با بررسی جدول نمایش و انتخاب فیلم‌های مورد علاقه خود، یک هفته قبل از اکران برای رزرو برنامه اقدام کنند.