به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه سینمایی هنر هفتم، خداداد جلالی کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده به‌عنوان رئیس داوران جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن 2018 انتخاب شد.

بلال طاهری کارگردان ایرانی، کن مورا انیماتور، کارگردان و نویسنده آمریکایی، آرماند ماسترویانی کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، کاوه کوهن آهنگساز آمریکایی، والنتینا کاسادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی و سوجوی بوسو روزنامه‌نگار هندی، دیگر اعضای داوران این دوره جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن هستند که 25 تا 30 نوامبر (4 تا 9 آذر) در شهر کن در فرانسه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن تبلیغ فیلمسازان مستقل و آثار خلاقانه است و به فیلمسازان مستقل این امکان را می‌دهد تا آثار خود را در بهترین سینماهای شهر کن به نمایش درآورند.

جلالی 46 ساله بیش از همه برای فیلم "بچه‌ای با جوراب قرمز" شهرت دارد که سال گذشته در جشنواره‌های بین‌المللی حضوری موفق داشت و جوایز بسیاری دریافت کرد. "سوگ سایه‌ها"، "شب بی‌ستاره" و "ماشین عروس" از دیگر فیلم‌های اوست.

جلالی در واکنش به انتخاب خود به‌عنوان رئیس داوران جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن 2018 گفت: سینمای ایران در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و کرسی را در جشنواره‌ها از آن خود کند. معیار، انتخاب سینمای ایران است و وقتی سینمایی به سوی رشد و تعالی حرکت می‌کند، افراد و هنرمندانی که در آن فعالیت می‌کنند، از بازیگر گرفته تا کارگردانان، مورد توجه اهالی سینما و جشنواره‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: به نظرم به علت اینکه فیلم قبلی بنده با عنوان "بچه‌ای با جوراب قرمز" در چند جشنواره بین‌المللی به‌ویژه در همین جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن، رتبه‌ها و جوایز متعددی را از آن خود کرد باعث شد تا این جشنواره من را به‌عنوان رئیس داوران این دوره انتخاب کند.