سرویس سینمایی هنرآنلاین: مصطفی احمدی کارگردان که پیش‌تر فیلم "نزدیکتر" را روانه سینماها کرد، قصد دارد به زودی دومین ساخته‌اش "بی حساب" را که حالا به "میلیونر میامی" تغییر نام داده است، روی پرده بفرستد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران فیلم بیان کرد: فیلم آماده نمایش است و تاکنون دوبار در جدول اکران قرار گرفته است اما متاسفانه هربار به دلیلی این اتفاق رخ نداده و امیدوارم  این اتفاق به زودی بیفتد و آنچه اعلام کرده‌اند واقعی باشد. به احتمال زیاد  آبان ماه در گروه سینمایی زندگی به روی پرده سینماها می‌رود.

 این کارگردان درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: چند فیلمنامه هست که خوانده‌ام اما احتمالا امسال کاری انجام نخواهم داد و به سال آینده موکول خواهد شد.

احمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اقبال خوب آثار کمدی در گیشه چه میزان فروشی برای فیلم خود ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: روزی که فیلم را شروع کردم به دنبال این نبودم که فیلم پرفروشی بسازم چرا که پتانسیل‌های فیلم بفروش این روزهای سینمای ایران را ندارد. در واقع مولفه‌هایی که این فیلم‌ها دارند، فیلم من ندارد و ضمنا انتظار استقبال تماشاگران فیلم‌های کمدی را هم ندارم.

وی ادامه داد: به نظرم وضعیت حال حاضر سینما یک زنگ خطر است و باید جدی گرفته شود. بخصوص که این وضعیت نابسامان اکران هیچ ربطی به تماشاگر و سازندگان وحتی مدیران دولتی هم ندارد. این یک رفتار پیچیده است که در درون سیستم پخش و اکران می‌افتد. من این را بارها گفته‌ام و الان نیز بار دیگر می‌گویم که از این وضعیت اکران بسیار خجالت می‌کشم. چرا باید فیلم آقای داودنژاد را با این دلیل که فیلم فروش نمی‌کند پایین بیاورند در حالی که فیلم را از معرض دید تماشاگران پنهان می‌کنند و بعد می‌گویند فیلم نفروخت. به نظرم فیلم اجتماعی جایگاه خودش را دارد و فیلم کمدی نیز همینطور. مشکل آنجاست که طمع می‌کنیم و فقط یک ژانر به نمایش در می‌آید و این رفتار عادلانه‌ای نیست و آخر این ماجرا این است که تنها چند نفر دلسوز سینمای اجتماعی می‌شوند. با آبروی فیلمسازان قدیمی و پیشکسوت بازی می‌شود و با هستی و سرنوشت فیلمسازان جوان نیز این بازی شکل می‌گیرد که در نهایت به اینجا برسند که چرا رفتند به سراغ ساخت فیلم اجتماعی و بعد پناه به سمت ساخت آثار کمدی بیاورند. متاسفانه این روند روز به روز سازمان یافته تر می‌شود و دفاتر پخش نیز به نفع هم برای اکران آثار کمدی عقب نشینی می‌کنند تا کمدی‌ها به نمایش درآیند.

کارگردان" نزدیکتر" همچنین با اشاره به این که این ماجرا پیش از این نیز تجربه شده است، عنوان کرد: این اتفاق بار اول نیست که در سینما رخ می‌دهد و پیش از این نیز با ساخت فیلم‌های اجتماعی آن را تجربه کرده‌ایم. اما همانطور که در آن زمان تماشاگر این دست فیلم‌ها را پس زد، روزی از دیدن فیلم‌های کمدی نیز اشباع شده و  آن را پس می‌زند. ضمن این که خلاقیت نیز روز به روز در این آثار از بین می‌رود، تماشاگر دوست دارد که با کار جدید و نو روبه رو شود و وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد کم کم آن را پس زده و نتیجه این می‌شود که سینمای اجتماعی بار دیگر به جایگاه خود باز می‌گردد. این اتفاق عجیبی نیست اما مهم این است که سرمایه‌هایی که در طی این مدت از بین رفتند چه می‌شوند چرا که کسی جوابگوی این افراد نیست و این بد است.

وی افزود: هروقت جامعه از اتفاقی اشباع شود و همه چیز در آن جامعه مصنوعی باشد و جلوی تنوع در آن گرفته شود چه از سوی سازنده چه سینمادار واکنش تماشاگر را به همراه دارد. امیدوارم فیلمسازان خودشان مراقبت کنند. حتی اگر جامعه از دیدن فیلم کمدی هم خسته شود و آن را پس بزند این فیلمسازان هستند که باید تنوع را حفظ کنند. قرار نیست فیلم کمدی کنار برود، بلکه باید اکران به شکل عادلانه باشد و به همه فیلم‌ها در یک سطح امتیاز اکران داده شود تا مورد استقبال واقع شوند وگرنه دائما در چرخه تکرار هستیم و مخاطب هم هر بار پس می‌زند.