سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمود پاک‌نیت شخصیت آرام و محبوب تلویزیون است و هر یک از بینندگان با یکی از سریال‌های او خاطره دارند. بعضی خان "پس از باران" را از یاد نبرده‌اند و عده‌ای نیز نقش‌آفرینی‌هایش در سریال "پدر سالار" را هنوز گوشه ذهن خود به یادگار نگاه داشته‌اند. گاهی شاه عباس بوده است و گاهی شهروند عادی و ساده یک شهر.

در کارنامه هنری این بازیگر سینما و تلویزیون فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری را در ژانرهای مختلف از جمله تاریخی، مذهبی، پلیسی و اجتماعی و ... دیده‌ایم. پاک‌نیت در "گشت ویژه" نقش سرهنگی را بر عهده دارد که به عنوان رئیس کلانتری وظیفه تامین امنیت شهروندان به او سپرده شده بود. او در این سریال با هنرپیشه‌های جوانی همچون حمید گودرزی، شاهد احمدلو، پدرام شریفی و امیر کاظمی همبازی است.

پاک‌نیت درگفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و نقشی که در آن ایفا کرده است، بیان کرد: "گشت ویژه" سریالی پلیسی با محور موضوعات و اتفاقاتی است که در سطح شهر رخ می‌دهند. چند پلیس جوان به عنوان گشت ویژه در این سریال نقش آفرینی کرده و با گشت در سطح شهر پرونده‌ها و موضوعات پلیسی را شناسایی کرده و حل و فصل می‌کنند. تمام موضوعات اشاره شده در این سریال واقعی بوده و بر اساس پرونده‌های نیروی انتظامی ساخته شده و به هیچ وجه تخیلی نیست. گشت ویژه، گشتی است که در اسرع وقت خود را به محل حادثه رسانده تا مشکلات را حل کرده و امنیت شهروندان را تامین کند و با توجه به مدل تصویربرداری کار جذابی شده است که توانسته سلیقه مخاطبان را تامین کرده و جزو سریال‌های پرهیجان و اکشن تلویزیون باشد و کمتر اثری در تلویزیون بوده که به این سبک تصویربرداری شود. من نیز در این سریال نقش سرهنگی را داشتم که فرماندهی پایگاه را بر عهده داشت و با همفکری نیروهای دیگر موضوعات را به سرانجام می‌رساند.

وی درباره جذابیت‌های این نقش گفت: قسمت‌هایی از سریال همچون بازجویی کردن، یا مانیتورینگ سطح شهر برای فرماندهی برایم بسیار جالب و جذاب بود و چه هنگام بازی و چه حالا که این صحنه‌ها را می‌بینم دوستشان دارم. در جریان بازی در این اثر با سختی‌های کار پلیس بیش از پیش آشنا شدم و لازم است به تمام عزیزان نیروی انتظامی خدا قوت بگویم.

محمود پاک نیت

وی در ادامه درباره نقش پلیس و نیروی انتظامی در تامین امنیت شهر و شهروندان اظهار کرد: در تمام جوامع، قانون باید رعایت شود و اجرای دقیق آن بر عهده ماموران پلیس است و هرچه قانونمندی جامعه بیشتر باشد رفاه و آرامش شهروندان نیز بیشتر خواهد بود. ماموران پلیس در کنار مردم برای آرامش و رفاه جامعه تلاش می‌کنند و وظیفه سخت و سنگینی را بر عهده دارند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. کار پلیس روز تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و این عزیزان در هر شرایطی باید آماده باشند و اینطور نیست که بگوییم یک روز مثلا چهارشنبه یا پنج شنبه در هفته مختص خودشان و خانواده آنهاست. ما باید حمایتگر وظیفه‌شناسی این عزیزان باشیم تا بتوانیم در کنار هم زندگی بهتری را تجربه کنیم. اینطور نیست که بگوییم تنها پلیس وظیفه دارد و هیچ نقش و تعهدی بر گردن ما نیست.

بازیگر "روزی روزگاری" درباره پخش مجدد این سریال و تاثیر آن بر مخاطب توضیح داد: آی فیلم شبکه‌ای جهانی است و مخاطبانی در اقصی نقاط دنیا دارد که همین موضوع سبب می‌شود هنر ما بازتاب خوبی داشته باشد و فرهنگ‌های دیگر نیز با هنر و فرهنگ ایرانی آشنا شوند. سریال "گشت ویژه" از آی فیلم 2 پخش می‌شود و من نیز پیگیر آن هستم. با توجه به اینکه بازپخش مجدد سریال‌ها بر اساس نظرات و درخواست مخاطبان صورت می‌گیرد بی شک مجموعه‌هایی که مجدد پخش می‌شوند از تولیدات فاخر صدا و سیما هستند که توانسته‌اند رضایت مخاطبین را جلب کنند.

پاک‌نیت همچنین درباره ساخت آثاری از این دست افزود: هر هنرمندی در هر جای دنیا دوست دارد مخاطبان با کارهای جدیدی که ساخته می‌شود آشنا شده و آنها را ببینند و وقتی فیلم یا سریالی دیده شود و مورد رضایت علاقه‌مندان باشد گروه سازنده و تولیدکنندگان نیز احساس رضایت خواهند داشت. به عنوان یک هنرمند دوست دارم سریال‌هایی که در کشور می‌سازیم آثار فاخری باشند که بتوانند در فرهنگ مردم تاثیرگذاشته و منشاء اتفاقات مثبتی برای آنها باشند. مگر ما در زندگی چقدر وقت داریم که بخواهیم بخشی از آن را هم با دیدن کارهای بی ارزش تلف کنیم. معتقدم ساخت فیلم و سریال‌های بی محتوا خیانت به مردم و اتلاف وقت آنها است که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. تمامی مسئولین وظیفه دارند شرایطی را ایجاد کنند تا سریال‌های خوبی ساخته شود که ارزش دیدن داشته باشد. از قدیم گفته‌اند کم بخور ولی خوب بخور و من هم می‌گویم سریال کم بسازید اما خوب بسازید. اگر سریال‌های خوبی را نمی‌توانیم تولید کنیم اشکالی ندارد، آثار خوب قبلی را بازپخش کنیم؛ همین کاری که شبکه آی فیلم در باز پخش مجموعه‌های خوب گذشته دارد. اگر مردم از کاری رضایت داشته باشند آن رضایت به تمام تیم تولید بازگشته و بسیار خوب است. به عنوان افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنیم باید هدفمان جلب رضایت مخاطب و تاثیرگذاری در زندگی آنها باشد.