سرویس سینمایی هنرآنلاین: سریال "بهترین سال‌های زندگی ما" به کارگردانی احمد کاوری و به نویسندگی جابر قاسمعلی، یک درام تاریخی عاشقانه است که با اقتباس از رمان "مهاجران" نوشته هاوارد فاست ساخته می‌شود.

این سریال در 30 قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید می‌شود. داستان مجموعه در دهه 30 روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد. تنوع جغرافیایی لوکیشن‌های این سریال از جمله ویژگی‌های آن است.

علیرضا کمالی، بهنام تشکر، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، رحیم نوروزی و... در این سریال بازی می‌کنند که در خلاصه داستان آن آمده است: یارمحمد سیستانى براى فرار از گرسنگى و خشکسالى به شمال کشور مى‌رود تا شغل ماهیگیرى را پیشه کند. او که نمى‌داند ماهیگیرىِ آن منطقه در سلطه گردنکشى به نام تراب است، به دریا مى‌زند و مقابل تراب مى‌ایستد. وارش بیوه جواد که سال‌ها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاورى یارمحمد دل به او مى‌بندد و به تراب جواب رد مى‌دهد. تراب نقشه‌اى مى‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقى که هیچکس انتظارش را نمى‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند مى‌زند.

کامبیز دارابی مجری طرح سریال "بهترین سال‌های زندگی ما" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت آثار تاریخی و سختی‌هایی که پیش روی این گروه برای بازسازی لوکیشن‌ها وجود دارد، بیان کرد: کارهای تاریخی همواره سختی خودشان را دارند. روایت ما در این سریال از دهه 30 آغاز می‌شود و تا دهه 90 ادامه دارد و در طی این مدت تغییرات بسیار زیادی در تمام کشور ایجاد شده است. بناها تغییر کرده‌اند و این تغییرات حتی از دهه 60 تا دهه 90 نیز دیده می‌شود و به همین دلیل کار را برای گروه سخت می‌کنند. ما در این سریال چند دهه تاریخی را پشت سر می‌گذاریم و لوکیشن‌هایمان شهر، روستا، شمال کشور و تهران است و این تعدد لوکیشن‌ها سخت‌تر هم می‌شود. گروه طراحی صحنه ما قطعا کار سختی دارند و این تنها در طراحی صحنه نیست بلکه در گریم‌ها و طراحی لباس‌ها نیز دیده می‌شود و برای اینکه بتوانیم به آن تاریخ برسیم باید بازسازی داشته باشیم.

کامبیز دارابی

کامبیز دارابی مجری طرح سریال "بهترین سال‌های زندگی ما"

وی ادامه داد: بسته به لوکیشن ما تغییراتی ایجاد کردیم و از آنجایی که کار به شدت پرلوکیشن است برخی از لوکیشن‌ها از 30 تا 70 درصد با تغییراتی همراه شدند و برخی نیز صد در صد ساخته شدند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین شکل نمایش را آماده کنیم و آن را به مخاطب عرضه کنیم.

دارابی در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه نظارت روی کار وجود دارد و تا چه اندازه ممیزی‌ها رعایت می‌شوند، اظهار کرد: در این حرفه نیز مانند سایر حرف خطوط قرمز و قوانینی وجود دارد که باید رعایت شوند. ما هم سال‌هاست که در این عرصه مشغول فعالیت هستیم و قطعا با این مسائل آشنایی کامل داریم. به نظرم آثاری که دچار مشکل ممیزی می‌شوند شاید با این خطوط آشنایی نداشتند. برای ساخت سریال "بهترین سال‌های زندگی ما " تاکنون طبق متن جلو رفتیم و به طور طبیعی تلاش کردیم تا این خطوط را رعایت کنیم و به نظرم در این بخش با وجود آقای تخشید در مقام تهیه کننده مشکلی نخواهیم داشت چرا که او هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ ممیزی به طور کامل روی کار نظارت دارند.

وی همچنین درباره احتمال افزایش فازهای بعدی این سریال نیز گفت: تاکنون 30 قسمت نوشته شده است و برمبنای همان کار خواهیم کرد.

ضبط سریال "بهترین سال‌های زندگی ما" به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید این روزها در بندر کیاشهر پیگیری می‌شود.