سرویس سینمایی هنرآنلاین: "همراه با باد"  عنوان مستندی است درباره‌ عباس کیارستمی که توسط مهدی شادی‌زاده در مرحله‌ تولید قرار دارد و تاکنون جواد مجابی، نویسنده و منتقد هنری، آیدین آغداشلو هنرمند نقاش و لیلی گلستان مترجم و گالری‌دار در این پروژه درباره عباس کیارستمی سخن گفته‌اند.

شادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این مستند گفت: حضور آقای کیارستمی در هنر معاصر ایران برای ما بسیار اهمیت داشت و از همین رو سعی کردیم در این مستند حضور او را در هنرهای مختلفی چون نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و ... بررسی کنیم و صرفا به سینما نپردازیم.

او درباره چرایی پرداخت به این شخصیت هنری بیان کرد: من نه به کیارستمی نزدیک بودم و نه از شاگردان او. تنها از این جهت این فیلم را می‌سازم تا خودم را آرام کنم، احساس می‌کنم هنرمند مهمی است که از دست داده‌ایم و از همین رو با پژوهش در تمام عرصه‌های فعالیتی او مشغول ساخت این فیلم هستم.

وی افزود: سال‌های سال است که این شخص برای من مهم بوده است و جرقه ساخت فیلم نیز از جایی زده شد که یک مستند‌ساز در ایتالیا قصد داشت این فیلم را بسازد، اما موفق به انجام این کار نشد. او این کار را به من محول کرد من نیز شروع به کار کردم و شعرها، عکس‌ها، فیلم‌ها و مصاحبه‌های کیارستمی و حتی کتاب‌هایی که درباره او چاپ شده است دیدم و خواندم و پیگیری کردم. درباره‌ کیارستمی چند مستند ایرانی و خارجی ساخته شده، ولی ما تلاش داریم با نگاهی متفاوت به او و هنرش بپردازیم.

این کارگردان در ادامه درباره نحوه پرداخت این مستند به زندگی کیارستمی نیز اظهار کرد: ما در این مستند نه تصویری از کیارستمی می‌بینیم و نه عکسی، بیشتر به این می‌پردازیم که چرا کیارستمی تا این اندازه مهم است و چرا در 100 سال گذشته چنین هنرمندی نداشته‌ایم و المان‌هایی را که کیارستمی وارد هنر معاصر ما کرده است در این اثر بررسی می‌کنیم. در واقع من در این مستند بیشتر به دنبال جواب‌ سوال‌های خودم هستم.

"همراه با باد" با تهیه‌کنندگی مازیار چشمه‌علایی و سرمایه‌گذاری امیر شریفی در حال ساخت است.