به گزارش هنرآنلاین، پنج داور خارجی و دو داور ایرانی فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را ارزیابی می‌کنند.

بیتریکس سارتونی از سوئد، باکیر بلبل از ترکیه، پیتر ون ریجن از هلند، ماری تاراسکون از فرانسه، تورون اسپنبرگ اسلتان از سوئد، امیر اسفندیاری و فریال بهزاد از ایران، اعضای هیات داوری فیلم های بلند سینمایی و فیلم های کوتاه داستانی بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

بیتریکس سارتونی در سال 1959 در بخش آلمانی نشین سوئد به دنیا آمد. وی در حال حاضر در بخش ایتالیایی سوئد همراه خانواده اش زندگی می کند. وی از سال 2001 کارگردان هنری جشنواره فیلم سینماژیا است. باکیر بلبل در کنیای ترکیه به دنیا آمده است. او از دانشگاه ساکاریا در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیل شده است. اولین ساخته او فیلم کوتاه مستند آسیاب بلغور در سال 2016 بودکه در بسیاری از جشنواره های ملی و بین المللی انتخاب شد. اولین فیلم سینمایی او کلمات کوتاه من است. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های او توسعه سینمای اروپا در جنوب شرق آسیا و همینطور توسعه سینمای کلاسیک فارنسه و بریتانیا در سینماتک‌ها و موسسات سینمایی فعال در منطقه است.

پیتر ون ریجن در آمستردام در سال 1964 به دنیا آمده است. او کارش را به عنوان دستیار کارگردان با فیلم خواهران دوقلو که نامزد اسکار شد، شروع کرد. بنابراین او به یک کارگردان فیلم ها و سریال های موفق در هلند تبدیل شد. فیلم اخیرش به نام آقای جاسوس در 30 جشنواره در سراسر دنیا نشان داده شده و برنده چندین جایزه شده است. جایزه جیفونی برای بهترین فیلم، جایزه مجموعه فیلم مونستر توسط هیئت داوران کودکان، جایزه فیلم طلایی صندوق فیلم آلمانی، جایزه تلویزیون برای بهترین سریال تلویزیونی در هلند، جایزه نیپکوو جایزه مطبوعات ملی،جایزه مجموعه فیلم درسدن جایزه فیلم پلاتین صندوق فیلم آلمانی از جمله جوایز او در عرصه بین المللی است.

تورون اسپنبرگ اسلتان در دانشگاه لاندز سوئد تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مطالعات سینما به پایان رساند و سپس از دانشگاه کوپنهاگ دانمارک در مقطع کارشناسی‌ارشد در مطالعات سینما فارغ‌التحصیل شد. اسلتان در سال ۲۰۱۱ همکاری‌اش را با جشنواره باف سوئد آغاز کرد و طی سال‌های گذشته به این همکاری در سمت‌های مختلف از جمله مسئول هماهنگی جشنواره و مدیر پروژه ادامه داده است. اسلتان از سال ۲۰۱۵ عضو هیئت مدیره فیلم سنتروم سوئد است و یکی از مدیران هماهنگی جشنواره نوردیسک پانورامای سوئد (جشنواره‌ سینمای کوتاه و مستند کشورهای اسکاندیناوی) است.

امیر اسفندیاری متولد ۱۳۳۶ تهران فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه نورت ایسترن ماساچوست است. وی در سال ۱۳۷۶ اسفندیاری کار خود را به عنوان مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد و تاکنون در هیات داوری جشنواره‌های بین‌المللی زیادی از جمله جشنواره کودکان المپیا در مقام رییس هیات داوران، جشنواره کودکان قاهره، جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند الجزیره در قطر، جشنواره کودکان و نوجوانان ارمنستان، جشنواره بین‌المللی کودکان بنگلور در مقام ریاست هیات داوران، جشنواره کودکان توکیو، جشنواره کودکان چین و نیز جشنواره بغاز استانبول حضور داشته است.

فریال بهزاد متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۳۴ در گرگان است. وی تاکنون کارگردانی فیلم های سینمایی "شور زندگی"، "حریر"، "کاکلی"، نویسندگی و کارگردانی "دره شاپرک ها"، "پرستوهای عاشق" و مجموعه های تلویزیونی "گروه هفت"، "ویروس"، "قصه شب یلدا"، "آتش دل" را برعهده داشته است.

دریافت جایزه نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره A.B.U  شیراز و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جیفونی (ایتالیا) برای فیلم "کاکلی"، دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشنواره کودک و نوجوان و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشنواره کودک و نوجوان برای فیلم "دره شاپرک‌ها" از عناوین این سینماگر برجسته است.

همچنین در ادامه داوران فیلم‌های بلند و کوتاه پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز معرفی شدند.

4 داور خارجی و دو داور ایرانی فیلم‌های کوتاه و بلند پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داوری می‌کنند.

آلنا سیشوا مدیر برنامه و منتقد، جیلز لموناد تهیه کننده و کارگردان هنری فستیماژ از فرانسه، جولیا اوکر کارگردان طراح و نویسنده انیمیشن آلمانی، جان لیدز کتوان از گرجستان، امید خوش نظر و علی نوری اسکویی از ایران هنرمندانی هستند که فیلم های کوتاه و بلند پویانمایی در بخش بین الملل را ارزیابی می کنند.  

  آلنا سیشوا مدیر برنامه و منتقد از روسیه، دانش آموخته تاریخ، تئوری سینما و نقد فیلم  از دفتر سینماشناسی مطالعات فیلم آل راشین(All Russian) اداره دولتی سینماشناسی S.A  گراسیموف به اختصار: VGIK است. وی بعنوان روزنامه نگار، سازمان دهنده و مدیر سینما کلوپ و مدرسه سینمایی خودش، سخنران، مدرس و مربی فعالیت میکند. آلنا سیشوا نویسنده بیش از 400 مقاله در موردسینما به ویژه با محوریت انیمیشن، فیلمهای کوتاه و فیلم کودکان است. وی مدیر برنامه"مثبت صفر" جشنواره بین المللی فیلم خانواده و کودکان در روسیه (تیومن) و مدیر برنامه "افق جدید" جشنواره بین المللی فیلمهای کوتاه و انیمشن جوانان در (روسیه ورونژ )، مدیر برنامه "روزهای سینما" جشنواره فیلم‌‍های روسی (لتونی ، ریگا و ریزیوکن) بوده است. او عضو اتحادیه فیلمسازان منتقدان صنعت فیلم روسیه، عضو سازمان فیلمهای انیمیشن روسیه و عضو منتقدان فیلم فدراسیون بین المللی فیپرشی و عضو ECFA است.

جیلز لموناد تهیه کننده فیلمساز، کارگردان هنری فستیماژ در سال 1955 در ساربرگ، لورن متولد شده است. وی کار خود را در صنعت سمعی و بصری در سال 1975 آغاز کرده و در سال 1977 بعنوان تکنسین تولید در فرانسه گایانا 3 استخدام شده است. از سال 1992 تاکنون کارگاه های تجهیزات سینمایی زیادی را مانند کارگاه های رایگان در مدارس و وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرده است.

وی همچنین  تا کنون موسس و کارگردان جشنواره بین الملل  فیلم مدارس فستیماژ، فیلم‌های بین الملل صدا و سیما در کل دنیا بوده است و مستند در اطراف میراث فرانسوی، فیلم داستانی جغرافی دان -20 دقیقه – دانشگاه  فیلم سامر لوبومباشی، فیلم داستانی نگهبان بیابان 15 دقیقه جشنواره فیلم ترانس ساحاران زاگورا، فیلم ماکی 23 دقیقه دانشگاه فیلم سامر لوبومباشی آخرین برنامه ها و فیلم های ساخته شده توسط این هنرمند ساخته شده است.

جولیا اوکر کارگردان طراح و نویسنده انیمیشن مقیم اشتوتگارت است. او در سال ۱۹۸۲ در فورزهایم آلمان به دنیا آمد. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در فورزهایم و قاهره و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در آکادمی فیلم بادن وورتبرگ به تحصیل در رشته طراحی گرافیک مشغول بود. ساخته‌های جولیا اوکر گستره وسیعی دارند؛ از درام‌های سیاه و هولناکی مثل "کلرکایند" گرفته تا فیلمی به شدت مفرح و کمدی مثل "زرافه". در سال ۲۰۱۷ جولیا اوکر مجموعه انیمیشنی درباره حیوانات ساخت تحت عنوان "حیوانات" که خود آن را بسیار دوست دارد.

جان لیدز کتوان، متولد 1975 در گرجستان و دارای مدرک دکترای تاریخ هنر، کارشناسی روابط عمومی از دانشگاه دولتی فیلم وتئاتر گرجستان، کارشناسی نقد فیلم از دانشگاه دولتی فیلم و تئاتر گرجستان است. وی تاکنون تهیه کننده استودیو جی اف ام، کارشناس  اعتبارات، کارشناس آموزش ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش ملی، استادیار دانشگاه قفقاز، رییس دانشگاه تربیت معلم فرانسوی- گرجی و مدیر صنایع فیلمسازان انیمیشن گرجستان بوده است. 

امید خوش نظر متولد 1360، دانش آموختۀ رشتۀ کارگردانی انیمیشن از مدرسه عالی هنر لوتسرن سوئیس است. او مدرک کارشناسی خود را نیز در همین رشته از دانشکدۀ صدا و سیما دریافت کرد. تأسیس انجمن دانشجویی "خانۀ انیمیشن" در سال 1383 در دانشکدۀ صدا و سیما از فعالیت‌های اولیۀ او در زمینۀ انیمیشن است. امید خوش‌‌نظر در سال 1386 مدرک تخصصی انیمیشن را از Cavendish College لندن گرایش نرم‌افزارهای سه‌بعدی دریافت کرد. وی هم اکنون در دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال دانشگاه صدا و سیما بعنوان مدرس و همچنین در سمت کارگردان ارشد هنری در شبکه بین المللی Press TV  مشغول به فعالیت است. از ساخته‌های او می‌‌توان فیلم‌های کوتاه سه‌گانه "صفر درجه" 2005، "لابیرنت" 2007 ، "پارازیت" 2009  و همچنین انیمیشن کوتاه "تمام زمستانهایی که ندیده ایم" 2014، را نام برد. فیلم‌های او پس از حضور در بیش از ۲۰۰ جشنوارۀ ملی و بین‌المللی، جوایز زیادی دریافت کرده است.

علی اسکویی نوری متولد 1360، تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد فیلم نامه نویسی و کارگردانی سینما. وی تاکنون تهیه کنندگی و کارگردانی هنری ۱۰۴ قسمت از سریال تلویزیونی"فرزندان آفتاب"، کارگردانی سریال انیمیشن "قصه‌های روباه"، "سیمای خورشید" و کارگردانی فیلم های سینمایی"افسانه گل نور"، "رهایی از بهشت"، "افسانه یوکی یانگ" و فیلم های کوتاه "تنها"، "تلاش"، "دایره"، "رنگ عشق"، "علامت"، "قناری زرد"، " پلاک"، "آخرین نفس" و ... را برعهده داشته است.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد 8 الی 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می‌شود.