سرویس سینمایی هنرآنلاین: پرنیا کاظمی‌پور کارگردان فیلم بلند داستانی "بروا" درباره مضمون و فضای قصه اثر خود گفت: "بروا" کلمه‌ای کردی و در زبان فارسی به معنای باور است. این اثر داستان پسری را روایت می‌کند که همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا خانواده و اطرافیانش او را باور کنند. به نظر می‌رسد هر کس می‌تواند از این فیلم برداشتی داشته باشد.

وی در پاسخ به این که "بروا" به کدامیک از رویکردهای "درباره کودک" و "برای کودک" نزدیک‌‍تر است، افزود: هدف من در این فیلم توجه به هر دو رویکرد بوده است؛ زیرا این فیلم هم نکته‌ای را آموزش می‌دهد و هم درباره پشتکار است. به نظرم کودکان 7 و 8 ساله بیش از بقیه این فیلم را دوست خواهند داشت. این را با توجه به اکران‌های خصوصی برای اطرافیانم می‌گویم.

کاظمی‌پور با اشاره به این که سینما رسالت فرهنگ‌سازی دارد، خاطر نشان کرد: امروزه سینما به ویژه انیمیشن حوزه مهمی برای فرهنگ‌سازی در سنین کودکی محسوب می‌شود و کشورهای پیشرفته به این مهم توجه دارند. از این نظر به جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار امیدوارم و آن را همچون چراغی روشن می‌دانم که سینمای کودک را زنده نگه داشته است. کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و بهترین راه برای جذب آن‌ها به جریان آموزش و فرهنگ‌سازی، توجه به فیلم‌های انیمیشن و داستانی است.

فیلم بروا

وی درباره مهم‌ترین مسئله سینمای کودک و نوجوان گفت: به نظر می‌رسد به این سینما، آنطور که باید چه از سوی سرمایه‌گذاران و چه از سوی دولت بها داده نمی‌شود. من چهار سال کفش آهنی پوشیدم که "بروا" را بسازم، زیرا به سینمای کودک و نوجوان و به بچه‌ها علاقه زیادی دارم. شاید به این دلیل که خودم یک مادر هستم و امیدوارم بتوانم با فیلمنامه‌های خوب سرمایه گذاران دیگری را به فیلمسازی برای بچه‌ها ترغیب کنم.

این کارگردان همچنین درباره دلایل دیدن این فیلم گفت: "بروا" فیلمی درباره باور، تلاش و پشتکار است. از مسئولان سینما خواهش می‌کنم بیش از این‌ها فرهنگسازی و به آموزش بچه‌ها توجه کنند.