سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاظم ملایی کارگردان جوانی که با اولین تجربه سینمایی خود "کوپال"موفق به حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و کسب جوایز متعدد شده است، به زودی با این فیلم در دو جشنواره امریکایی حضور خواهد یافت. لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم درباره دکتر کوپال یک شکارچی و تاکسیدرمیست است که درست قبل از تحویل سال نو در خانه خود زندانی می‌شود و...

ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم در داخل کشور گفت: ما همچنان درگیر اکران "کوپال" هستیم و تقریبا ماه آخر اکران را پیش رو داریم. خوشبختانه در یکی دو سال اخیر جزو فیلم‌های پرفروش و جدی هنر و تجربه بودیم و با توجه به سالن‌های محدودی که در اختیار داشتیم، اما نتیجه خوبی دریافت کردیم و فکر می‌کنم این اتفاق هم تنها به دلیل تبلیغات خوبی است که انجام دادیم و انرژی است که برای این کار گذاشتیم.

ملایی همچنین درباره حضور بین‌المللی این فیلم نیز اظهار کرد: همچنان حضور بین‌المللی فیلم ادامه دارد و تا آخر سال 2018 نیز اداه دارد. ما سوم شهریور در بخش مسابقه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم دفای آمریکا و بخش مسابقه چهارمین جشنواره فیلمسازان جدید میدلبری امریکا به نمایش درخواهد آمد و امیدوارم که اتفاقات خوبی در این دو جشنواره برای فیلم "کوپال" رخ دهد. آخرین جایزه بین‌المللی این فیلم نیز از جشنواره نیجریه دریافت شد که برای بهترین فیلمبرداری به مجید گرجیان رسید.

وی که کار ساخت تیزر موزه و کلیپ‌های نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران را برعهده دارد درباره این جشن بیان کرد: روز دوشنبه 29 مرداد ماه در موزه سینما فیلم کوتاه یک ویترین خواهد داشت و یکسری از تندیس‌های اصلی فیلم کوتاه که در جشنواره‌های مختلف جهانی توسط فیلمسازان فیلم کوتاه دریافت شده‌اند در این بخش به نمایش در می‌آید.

این کارگردان جوان در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد فیلم بعدی خود را در ژانر کمدی تولید کند یا خیر، عنوان کرد: متاسفانه شرایط سینمای ایران امروز به گونه‌ای است که تهیه کنندگان جرات می‌کنند تنها برای فیلم‌های کمدی سرمایه گذاری کنند و خانواده‌ها نیز برای تغییر حال و هوای خود در آخر هفته ترجیح می‌دهند به دیدن یک فیلم کمدی بروند. ژانر کمدی ژانر سخیفی نیست ولی چقدر خوب است که فیلمسازان این ژانر بتوانند یک فیلم خوب بسازند و با آن سفر کنند و دیدن آن را صرفا محدود به جغرافیای ایران نکنند و محدود به گیشه نباشد بلکه جنبه آرت سینما هم در نظر گرفته شود و بتوان واکنش مخاطبان خارجی را نیز دنبال کرد. من نمی‌توانم نگاه صرفا گیشه‌ای داشته باشم و برایم جذابیتی ندارد.