سرویس سینمایی هنرآنلاین: اردشیر رستمی، تصویرساز و بازیگر، درباره تاثیر هنر بر سلامت روح و روان جامعه گفت: هنر در شاخه‌های گوناگون خود برای حفظ و اشاعه سلامتی در روح و روان جامعه، ایفاگر نقش بسزایی است. در همین رابطه می‌توان گفت تمامی هنرها از موسیقی و هنرهای تجسمی تا سینما و تئاتر، هر یک نقش خودشان را در این وادی دارند که بسته به ارائه و میزان کیفیت و شکل نگاه آن‌ها میزان تاثیرگذاری‌شان بیش و کم می‌شود.

او ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که در عرصه هنر و به‌ویژه در ادبیات و هنرهای نمایشی چشم‌گیر است، این است که هنرمندان خیلی از خطرات آینده را پیش‌بینی می‌کنند. به طور مثال شرایط معاصر امروز را حتی در شعرهای 50 سال پیش فروغ فرخزاد هم می‌توانیم ببینیم.‌ به واقع هنرمندان به‌‌خاطر حساسیت‌هایی که دارند، زودتر از بقیه آحاد جامعه خطر را حس می‌کنند و زنگ‌های خطر جامعه را به صدا در می‌آورند.

سومین جشنواره فیلم سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار "سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت" از تاریخ 1 تا 5 شهریور 97 به ریاست سید محمدهادی ایازی و دبیری محمد کیاسالار برگزار می‌شود.