به گزارش هنرآنلاین، مجموعه کلاس‌های آموزشی "اسطوره و سینمای ایران" در قالب دانشگاه تابستانه موزه سینما با همکاری حلقه اسطوره شناسی برگزار و ثبت‌نام از پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان از شنبه 20 مرداد 1397 آغاز می‌شود.

در این دوره از دانشگاه تابستانه موزه سینما که از 19 تا 22 شهریورماه برگزار می‌شود، موضوع "اسطوره و سینمای ایران" با حضور دکتر بهمن نامور مطلق، دکتر حمیدرضا شعیری، دکتر علی عباسی، دکتر بهروز عوض‌پور و دکتر شروین وکیلی؛ از اساتید برجسته این عرصه، تدریس خواهد شد.

گونه‌شناسی سینمای اسطوره‌ای، نشانه - اسطوره‌شناسی سینمای کیارستمی، روایت شناسی سینمای اسطوره‌ای ایران، اسطوره‌کاوی در سینمای کیمیایی، مهرجویی و فرهادی؛ اسطوره شناسی سینمای ایران، سرفصل‌های این دوره‌ آموزشی است.

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند با مراجعه به موزه سینمای ایران و یا تماس با روابط عمومی موزه از طریق شماره تلفن 9- 22705005 (داخلی 111) از نحوه و شرایط ثبت‌نام در دانشگاه تابستانه اسطوره شناسی، اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

مجموعه کلاس‌های آموزشی "اسطوره و سینمای ایران" در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 16 برگزار می‌شود و مطالعه کتاب "درآمدی بر اسطوره شناسی" نوشته دکتر بهمن نامور مطلق، پیش‌نیاز شرکت در این دانشگاه است.

همچنین دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه، گواهی معتبر دریافت خواهند کرد.