سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود فرجام پیش از این با فیلم سینمایی "فصل فراموشی فریبا" ساخته عباس رافعی برای اولین بار در سینمایی  ایران موفق به دریافت ١٠ جایزه بین المللی از جمله جشنواره بین المللی فیلم‌های‌مستقل کالیفرنیا، جشنواره بین المللی فیلم ایندیانا آمریکا، جشنواره بین المللی فیلم ملبورن استرالیا، جشنواره بین المللی فیلم گلاسکو لندن و ... شده و در حدود 40 جشنواره دیگر فینالیست بوده است. در حال حاضر او برای ساخت تریلر بین‌المللی فیلم سینمایی "نفس" به کارگردانی نرگس آبیار در بخش مسابقه جشنواره درام کانادا حضور دارد و با فیلم‌هایی از آمریکا، انگلستان، فرانسه، هلند و... به رقابت می‌پردازد.

فرجام به تازگی مونتاژ مستند "بوسه بر کشور" به کارگردانی بهرام شبستری محصول مشترک هلند و کوبا را به پایان رسانده است.

او در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فعالیت جدید خود گفت: تجربه لذت‌بخش و دوست داشتنی بود چرا که یک شاعرانگی کاملی در کار وجود داشت. از خود کارگردان تا سوژه فیلم و حتی پلان‌هایی که قابل استفاده نبودند نوعی حرف از تفکرات کارگردان و نقاش را در خود به همراه داشتند.

وی ادامه داد: زمانی که کارگردان فیلم آقای شبستری با من از روند کار سر صحنه از هلند و کوبا صحبت می‌کرد بسیار مشتاق بودم هر چه زودتر این راش‌ها را که برای مانند دوستانم بودند دیدار کنم. بعد از دیدن راش‌ها متوجه شدم که با فیلمی سخت و عالی روبه رو هستم و باید تمام احساسم را درگیر فیلم کنم زیرا که خود فیلم سراسر سرشار از شاعرانگی است. این فیلم درباره الکساندرا ویکتور پوییگ یکی از نقاشان صاحب نام در اروپاست که زندگی عجیب و خاصی را تجربه کرده و نقاشی‌هایش ویژگی خاصی دارد.

مستند بوسه بر کشور

این تدوینگر درباره سختی کار افزود: پس از اتمام کار و دیدن راش‌ها حالا با تصاویری روبه رو بودم که به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردند و این کمی ما را عقب انداخت، به این دلیل که باید متوجه می‌شدم او چه می‌گوید تا بتوانم حس و حال کار را درک کنم و آن را در تدوین اجرایی کنم که البته با هماهنگی کارگردان کارهای ترجمه تا حد امکان زود انجام شد. مونتاژ کار به دلیل زبان فیلم که اسپانیایی است، کمی باوسواس بیشتر جلو‌رفت تا کاملا قصه ‌فیلم به بیننده منتقل شود.

فرجام اظهار کرد: خوشحالم که با تمام سختی‌ها "بوسه به کشور" آماده اکران است و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد و با دریافت پروانه نمایش این فیلم در کشور به نمایش درآید.

او درباره سایر فعالیت‌های خود در سینمای ایران بیان کرد: در حال حاضر مشغول مونتاژ فیلمی هستم که محصول سوئد است و برای جشنواره بین المللی در سوئد آماده می‌شود. همچنین مشغول ساخت تریلر بین المللی فیلم "بُهت" به کارگردانی عباس رافعی و تهیه کنندگی محمد نشاط هستم. از سوی دیگر ساخت تریلر بین المللی فیلم "ماهورا" به تهیه کنندگی علیرضا جلالی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و "زمانی دیگر" به کارگردانی ناهید حسن زاده که هم اکنون در سینمای هنر و تجریه اکران است را نیز در دست کار دارم.