سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلمبرداری فیلم سینمایی "زعفرانیه ١٤ تیر " با نام قبلی "بازی آخر" به کارگردانی سید علی هاشمی و تهیه کنندگی سلیمان علی محمد به تازگی در تهران آغاز شده و تاکنون ده درصد از فیلم جلوی دوربین رفته است.

هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این تغییر عنوان گفت: احساس کردیم عنوان "بازی آخر " مناسب فیلم نبود و خیلی با آن ارتباط برقرار نکردیم. یک نام موقتی بود که برای فیلم گذاشته بودیم و حالا آن را به "زعفرانیه 14 تیر " تغییر دادیم.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 10 تا 15 درصد فیلم جلو رفته و مونتاژ آن نیز همزمان توسط سارا آهنی در حال انجام است. تا یک ماه آینده نیز ضبط آن ادامه دارد.

هاشمی درباره حضور در جشنواره فیلم فجر نیز بیان کرد: قطعا تا آن زمان فیلم آماده شده است و اگر بتوانیم در جشنواره حضور خواهیم یافت.

زعفرانیه 14 تیر

"زعفرانیه 14 تیر " عنوان اولین فیلم سینمایی سید علی هاشمی در مقام کارگردان است. در این فیلم مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، نازنین بیاتی و لیندا کیانی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو شروع کردی ... اما من تمومش می‌کنم... "زعفرانیه 14 تیر " یک درام اجتماعی است و درباره یک خانواده پولدار سطح بالاست که یک اتفاق باعث بحرانی عجیب در خانواده می‌شود. کل فیلم در یک روز و در یک خانه اتفاق می‌افتد.

سایر عوامل عبارتند از: نویسنده: جابر قاسمعلی، مشاور کارگردان: کمال تبریزی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: سارا آهنی، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح گریم، سودابه خسروی، طراح صحنه: رضا دین محمدی، طراح لباس: شکوفه هاشمیان، مدیر تولید: حسین فیض آبادی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ایما استمراری، منشی صحنه: غزل رشیدی، مدیر تدارکات: محسن ظفری، عکاس: زهرا مصفا، ساخت فیلم پشت صحنه: مانی قدرت نما، مشاور رسانه‌ای: نگین موسوی