سرویس سینمایی هنرآنلاین: شورای صنفی نمایش هر هفته با حضور اعضای شورا اقدام به برگزاری جلساتی برای صدور پروانه نمایش فیلم‌های تازه نفس می‌کند. در هفته‌های گذشته نیز این جلسات برگزار شد و پروانه نمایش فیلم‌هایی چون"تنگه ابوقریب"، "شعله ور"، "دم سرخ‌ها"، "آخرین داستان"، "بنفشه آفریقایی"، "کلمبوس" و "جن زیبا" صادر شد. در واقع این آثار پروانه نمایش دارند، اما این که چه زمانی را برای اکران خود انتخاب کنند و چه زمانی با شرکت پخش کننده به توافق برسند از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر فیلم‌های "تنگه ابوقریب"، "شعله ور" و "دم سرخ‌ها" با شرکت پخش‌کننده به توافق نهایی رسیده‌اند و قرار است از 17 مرداد روی پرده سینماهای کشور بروند.

تنگه ابوقریب

"تنگه ابوقریب"

به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق به دریافت شش سیمرغ این جشنواره شد. در این فیلم که به شهدای گردان عمار لشگر 27 محمد رسول الله (ص) می‌پردازد، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، جواد عزتی، مهدی پاکدل، مهدی قربانی، علی سلیمانی و بسیاری دیگر از بازیگران سینمای ایران به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم از روز 17 مرداد ماه به سرگروهی سینما استقلال به جای فیلم"دارکوب" به روی پرده می‌رود.

شعله ور

"شعله‌ور"

ساخته حمید نعمت الله پس از فیلم"رگ خواب" است. امین حیایی در این فیلم به ایفای نقشی متفاوت پرداخته است و علاوه بر او زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری، پانته‌آ مهدی نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه "شعله‌ور" به‌طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت‌الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فیلم نیز به جای فیلم"هزارپا" به کارگردانی ابوالحسن داودی در گروه سینمایی کورش به روی پرده می‌رود.

دم سرخ ها

 "دم سرخ‌ها"

یک فیلم کمدی به کارگردانی آرش معیریان است و به دغدغه و مشکلات جوانان می پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم…. جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی فر، شهین تسلیمی، نگین معتضدی، ماشاا… شاهمرادی زاده و محیا اسناوندی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. آخرین ساخته آرش معیریان نیز به سرگروهی ماندانا به جای فیلم "دشمن زن" کریم امینی به سینماها می‌آید.