سرویس سینمایی هنرآنلاین: مرجانه گلچین بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این شب‌ها با مینی سریال"شب عید" به کارگردانی سعید آقاخانی از شبکه اول سیما مهمان خانه‌ها می‌شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: فعالیت جدیدی ندارم و این روزها بیشتر وقتم را صرف دیدن نمایش‌های روی صحنه و اجرای کنسرت‌ها می‌کنم. از سوی دیگر منتظر نمایش دو سریالی هستم که در آن‌ها بازی کردم. سال گذشته سریال"آرمان دو" به کارگردانی احسان عبدی پور را برای شبکه سه بازی کردم که قرار است اواخر تابستان از تلویزیون پخش شود و همچنین سریال"آسمان هوای باران دارد" به کارگردانی شهرام شاه حسینی را بازی کردم که احتمالا پخش پاییزی خواهد داشت.

وی در ادامه درباره همکاری با سعید آقاخانی در سریال"شب عید" بیان کرد: همواره همکاری با سعید آقاخانی برای من جذاب بوده و هست چرا که سلیقه کاریش با سلیقه من جور است و حرف همدیگر را پس از سال‌ها همکاری به خوبی متوجه می‌شویم. زمانی که قرار شد این سریال را کار کند از من دعوت کرد و من هم با افتخار پذیرفتم تا در این سریال حضور داشته باشم. ضمن این که من در این 10 سالی که به تلویزیون برگشتم بیشتر در حوزه طنز کار کردم و پس از مدت‌ها با سریال "نفس گرم" از فضای طنز دور شدم به این علت که نمی‌خواستم فکر کنند من بازیگر طنز هستم و نقش‌های دیگر را نمی‌توانم بازی کنم. در واقع "نفس گرم" برای من یک جور تنفس بود. پس از آن این سریال به من پیشنهاد شد و حس کردم که فضای مناسبی است که به عرصه طنز باز گردم چرا که این روزها با وضعیت اجتماعی و اقتصادی موجود مخاطب خیلی حال خوشی ندارد و این وظیفه من است که برای مدتی هرچند کوتاه از این فضا او را دور کنم.

گلچین ادامه داد: "شب عید" در واقع یک مینی سریال است که به بخشی از زندگی عده‌ای مسافر که در شب عید به مشهد سفر کرده‌اند و حالا در یک هتل اسکان پیدا کرده‌اند می‌پردازد. هر کدام از این مسافران قصه خود را دارند و من هم در این مجموعه با حمید لولایی نقش زوجی را بازی می‌کنیم که قصد جدایی از هم را دارند و یکی از شروط جدایی آنها پرداخت مهریه از سوی مرد است که سفر به مشهد هم جزئی از آن بوده است. حالا خانم از این اتفاق ناراحت است و نمی‌خواهد پیوندشان گسسته شود و می‌خواهد آن را مستحکم نگه دارد.

بازیگر"دزد و پلیس" درباره تفاوت این مینی سریال با مجموعه‌های دیگر و افزودن لهجه به شخصیت بیان کرد: تفاوت مینی سریال با مجموعه درست مانند تفاوت رمان با داستان کوتاه است. در رمان شما زمان زیادی دارید تا بتوانید شخصیت را پردازش کنید و آن را به درستی به مخاطب معرفی کنید، اما در داستان کوتاه این زمان بسیار اندک است و باید خیلی سریع اطلاعات اولیه به مخاطب داده شود. در این داستان هم این اتفاق رخ داد و من فکر کردک اگر این نقش را معمولی اجرا کنم شاید خیلی اتفاق عجیبی رخ ندهد، اما با پیشنهاد خودم به دلیل تسلط به زبان شمالی حس کردم بار شیرینی قصه می‌تواند شکل دیگری به خود بگیرد و اوقات خوشی را برای مخاطب فراهم کند. من دوست ندارم از لهجه‌ای که به آن تسلط ندارم در کار استفاده کنم. ما در اغلب آثار می‌بینیم که بازیگر از یک لهجه‌ای که به آن تسلط ندارد استفاده می‌کند و بعد در جاهایی از قصه کاملا آن را فراموش می‌کند و این در سریال سازی بسیار زیاد بوده است. یا حتی گاهی از آواهای شمالی در کارها استفاده شده است که من گیلکی به خوبی متوجه می‌شوم که این تنها اداست؛ بنابراین از گویشی که به آن تسلط داشتم و آشنایی من نسبت به آن کامل بود استفاده کردم تا به کسی برنخورد. استفاده از لهجه در آثار باید بسیار محتاطانه باشد چون اکثرا ناموفق بوده است. اگر هم قرار است من بازیگر از لهجه‌ای که به آن آگاهی کامل ندارم استفاده کنم باید زمان کافی در اختیار باشد تا آن را درک کنم و درست و اصولی ارائه دهم تا دل آزردگی در پی نداشته باشد.

 وی افزود: امیدوارم کار خوب باشد چرا که تم قشنگی دارد و جذابیت خودش را دارد. قرار بود این سریال طولانی‌تر باشد اما چون چند سالی است که سازمان با مسائل مالی دست به گریبان است بنابراین بودجه لازم فراهم نشد و در همین حد باقی ماند.

 گلچین همچنین درباره ایفای نقش در مقابل حمید لولایی و نقش جدی که او ایفا کرده است نیز اظهار کرد: کار با حمید لولایی را بسیار دوست دارم چرا که پارتنر بسیار خوبی است. در این کار همانطور که گفتم فاصله زمانی ما بسیار کم بود و اگر می‌خواستیم موضوعات دیگر را برای عدم تفاهم این زوج استفاده کنیم خیلی جواب نمی‌داد؛ بنابراین از عمد زوجی انتخاب شد که مرد جدی و عبوس باشد و زن بذله گو و همین عامل هم موجب عدم تفاهم این زوج شده است. همین امر کاراکتر لولایی را تبدیل به یک شخصیت جدی کرد.