سرویس سینمایی هنرآنلاین: بازسازی "ستاره‌ای متولد می‌شود" (A Star Is Born) به کارگردانی بردلی کوپر با بازی خودش و لیدی گاگا، اولین بار در دنیا در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید.

برگزارکنندگان جشنواره روز دوشنبه تائید کردند که این فیلم 31 اوت (9 شهریور) در لیدو روی پرده خواهد رفت. شرکت برادران وارنر تازه‌ترین اقتباس سینمایی از "ستاره‌ای متولد می‌شود" را ماه اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می‌کند.

به گزارش ورایتی، فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز نمایش داده می‌شود. این جشنواره در سال‌های اخیر یک سکوی پرتاب قابل تکیه برای تولیدات هالیوود در فصل جوایز سینمایی بوده است. موزیکال "لا لا لند" همین‌طور فیلم‌های "جاذبه"، "مرکز توجه" و "شکل آب" همگی اولین بار در دنیا در لیدو روی پرده رفتند.

"ستاره‌ای متولد می‌شود" اولین تجربه کارگردانی کوپر بازیگر چهار بار نامزد اسکار است. او در این فیلم نقش جکسن مین یک موزیسین و خواننده باتجربه را بازی می‌کند که الی (گاگا) یک هنرمند سخت‌کوش را کشف می‌کند و به او دل می‌بازد. به تشویق مین، موقعیت کاری الی اوج می‌گیرد، اما ارتباط آن‌ها به مشکل می‌خورد.       

آهنگ‌های فیلم را کوپر و گاگا با همکاری هم و موزیسین‌هایی چون لوکاس نلسن، جیسن ایزبل و مارک رانسن نوشته‌اند. اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت از دیگر بازیگران "ستاره‌ای متولد می‌شود" هستند.

تمام اقتباس‌های قبلی "ستاره‌ای متولد می‌شود" مورد توجه آکادمی قرار گرفتند. اولین فیلم در 1937 به کارگردانی ویلیام ولمن با بازی فردریک مارچ و جنت گینور ساخته شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای گینور به همراه داشت. آن فیلم درباره یک ستاره از‌دور‌‌خارج‌شده هالیوود است که به یک بازیگر زن جوان و جویای نام کمک می‌کند.

"ستاره‌ای متولد می‌شود" سال 1954 به کارگردانی جرج کیوکر و با بازی جیمز میسن و جودی گارلند بازسازی شد. میسن و گارلند هر دو نامزد اسکار شدند. این داستان در  1976 نیز مبنای فیلمی به کارگردانی فرانک پیرسن و با بازی باربارا استرایسند و کریس کریستوفرسن شد که اسکار بهترین ترانه را برای "همیشه سبز" دریافت کرد. نقش کریستوفرسن در آن فیلم را ابتدا قرار بود الویس پریسلی بازی کند، اما او با سازندگان پروژه به توافق نرسید.

کلینت ایستوود که کوپر را در فیلم "تک‌تیرانداز آمریکایی" کارگردانی کرد، از سال 2011 با پروژه "ستاره‌ای متولد می‌شود" در ارتباط بود. آن زمان قرار بود بیانسه ناولز خواننده برنده جایز گرمی نقش بازیگر زن جوان را ایفاء کند. او بعدا به خاطر بارداری از کار کنار گذاشته شد و ایستوود نیز پروژه را ترک کرد تا فیلم "پسران جرزی" را کارگردانی کند. راسل کرو، ویل اسمیت، تام کروز، لئوناردو دی‌کاپریو و کریستین بیل در مقاطع مختلف برای بازی در نقش شخصیت اصلی مورد توجه بودند.

کوپر 43 ساله که فیلادلفیا به دنیا آمده است در 2013 برای "کتاب بارقه امید" در بخش بهترین بازیگر مرد و در 2014 برای "حقه‌بازی آمریکایی" در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد اسکار شد. او در 2015 برای "تک‌تیرانداز آمریکایی"‌ برای سومین سال پیاپی نامزد اسکار بهترین بازیگری شد و در مقام تهیه‌کننده نیز شانس دریافت جایزه اسکار را داشت. او دهمین بازیگر مرد تاریخ جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی است که پشت سر هم نامزد سه جایزه اسکار (یا بیشتر) شده است.

درام فضایی "اولین انسان" ساخته دامین شازل کارگردان برنده اسکار  فیلم افتتاحیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز است که 29 اوت تا هشت سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می‌شود. گی‌یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره است.