سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجوز نمایش چهار فیلم "آخرین داستان (انیمیشن)" به تهیه کنندگی احسان رسول اف و کارگردانی اشکان رهگذر در ژانر حماسی اسطوره‌ای، "بنفشه آفریقایی" به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری و کارگردانی  مونا زندی  در ژانر اجتماعی، "کلمبوس" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی در ژانر اجتماعی  و "جن زیبا" به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید و کارگردانی  بایرام فضلی  در ژانر اجتماعی  در جلسه اخیر شورای صدور پروانه نمایش صادر شد.

"آخرین داستان"

ساخته اشکان رهگذر است که احسان رسول اف تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. این فیلم انیمیشن که در جشنواره انسی نیز حضور یافت با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، کاوه آهنگر و آفریدون می‌پردازد. پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، اکبر زنجان‌پور، فرخ نعمتی، حسن پورشیرازی، باران کوثری، مجید مظفری، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا، زهیر یاری و بانیپال شومون از گویندگان نقش‌های این انیمیشن هستند.

آخرین داستان

"بنفشه آفریقایی"

با نام قبلی "زنگاری" ساخته مونا زندی است که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش بازار به نمایش درآمد و مورد توجه واقع شد. فیلمنامه این فیلم را حمیدرضا بابابیگی نوشته و این دومین اثر بابابیگی بعد از "شنل " است که توسط علیرضا شجاع نوری تهیه می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: شکوفه که همراه همسر دومش رضا زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد که همسر سابقش، فریدون را که فرزندانش او را به‌دلیل کهولت سن به خانه سالمندان سپرده‌اند، به منزل خودش ببرد...فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند. تاکنون به جز ندا جبرائیلی و مریم شیرازی، تمام بازیگران مقابل دوربین فرهاد صبا که پس از نه سال برای فیلمبرداری فیلم جدید مونا زندی به ایران آمده است، رفته‌اند.

زنگاری

"کلمبوس"

ساخته هاتف علیمردانی است که درباره آن اطلاعاتی تاکنون درج نشده است و فیلم در سکوت خبری ساخته شد.

جن زیبا

"جن زیبا "

بایرام فضلی آن را کارگردانی کرده و مهرداد فرید تهیه کنندگی کار را برعهده دارد. در زمان تولید به دلیل حضور بازیگر تلویزیون و سینمای ترکیه در این فیلم با سروصدا و حواشی بسیاری مواجه شد و قرار بود در جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شود که بنا به دلایلی از جمله آماده نبودن فیلم این اتفاق رخ نداد. در این فیلم نورگل یشیلچای در نقش اصلی به همراه فرهاد اصلانی بازی می‌کند. محرم زینال‌زاده، لیلا زارع، لیلا موسوی، علی جعفری، میثم پویان‌فر و غزل فرید دیگر بازیگران این فیلم هستند.