به گزارش هنرآنلاین،  حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما که چند سالی است درگیر بیماری سختی است، این روزها در تئاتر کمدی "خسیس" در قالب نقش هارپاگون بازی قابل توجهی ارائه کرده است.

محب اهری با اشاره به ویژگی‌ مهم جشنواره سلامت، در گفت‌وگو با ستاد این جشنواره گفت: جشنواره سلامت در میان انبوه جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند جشنواره مهمی است زیرا در راستای سلامتی جامعه و دستیابی به جامعه سالم تبلیغ می‌کند.

او ادامه داد: اهمیت جشنواره فیلم سلامت به این است که فرهنگ درست سلامت زیستن را در قالب نمایش فیلم‌های متناسب و برپایی جلسات تحلیلی و آموزشی عرضه می‌کند. 

این بازیگر باتجربه و محبوب با اشاره به تأثیر فعالیت بازیگری بر غلبه او بر بیماری، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر درگیر تمرینات، بازی و اجرای نمایش "خسیس" هستم. بازیگری به من کمک زیادی کرده تا بتوانم بهتر با بیماری‌ام روبه‌رو شوم. تمام تمرکزم این روزها روی ایفای نقش هارپاگون معطوف است و دراین مقطع زمانی می‌توانم از فضای ذهنی که بیماری برایم ایجاد می‌کند، فاصله بگیریم، بدنم چند ساعتی آزاد و رها ‌شود و از استرس بیماری دور باشم.

محب اهری درباره نقش خود در "خسیس"، گفت: هارپاگون در نمایش "خسیس" به لحاظ روانی بیمار است و خساست شدیدش به شخصیت او لطمه فراوانی در ارتباطات اجتماعی و خانوادگی وارد کرده است. او چنان در خساست غرق شده که از شادی و نعمات غافل شده و فقط و فقط به فکر ثروت‌اندوزی است. دیدن این نمایش برای مردم که اتفاقا از این نمایش استقبال خوبی انجام داده‌اند، می‌تواند به لحاظ سلامت روحی و ذهنی دستاوردهای زیادی داشته باشد و در ضمن به واسطه موزیکال بودنش حس و حال خوبی به آنها منتقل می‌کند.

موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان، سومین جشنواره فیلم سلامت توسط  را از  1 تا 5 شهریور 97 با شعار "سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت" برگزار خواهد کرد.